er is wel brandgevaar.
haal de laptop daar zo snel mogelijk weg.
en vertel het uw kind.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Onder het dekbed kan de laptop niet goed zijn warmte kwijt. Als uw zoon vervolgens bij de computer wegloopt of in slaap valt, dan is er wel degelijk kans op brandgevaar. Beter om de computer zo niet te laten draaien.
13 jaar geleden
Dat kan gevaarlijk zijn, als hij aanstaat. De laptop produceert warmte en probeert deze af te voeren d.m.v. een kleine ventilator. Als die warmte nergens heen kan, dan kan de laptop oververhit raken. Het is dus ook niet goed voor de laptop.
Als de laptop uitstaat, kan het niet zoveel kwaad.
bamibal
13 jaar geleden
Het is in ieder geval niet goed voor de noodzakelijke koeling van de laptop omdat er mogelijk ventilatieopeningen bedekt worden.
Bovendien kunnen er door de ventilator pluizen en stof in de laptop gezogen worden, dus dubbel af te raden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kans op beschadiging aan laptop door oververhitting is groot, die van brand een heel stuk minder. Maar ik zou het zeker afraden en de gok niet nemen dat eea tot ontbranding zou komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor, elke laptop schakelt zichzelf uit, als deze te warm word.
Vaak ook een veel gehoord van laptop bezitters, dat deze zich uit zijn eigen uitschakelt.
Meestal zijn dan de ontluchtings gaatjes vol met stof.
tegenwoordig zijn alle apparaten zo gemaakt, dat deze niet in brand mogen vliegen.

Ik bermoed wel, waarom jou zoon van 17 zijn laptop aan heeft onder zijn dekbed, hahaha...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In theorie heb je gelijk, tenminste over computers, niet bij alle apparaten geldt dit, maar lees bijvoorbeeld eens dit: http://blog.iusmentis.com/2010/11/24/laptopbatterij-ontploft-wat-kun-je-claimen/#comments
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Theorie...
Meestal in theorie horen knullen van 17 niet met een laptop in bed te liggen, hahaha....
Zeer zeker niet elke laptop schakelt zich uit als hij te warm word, het kan zo zijn dat hij crasht zodra hij te warm word en zal dan zeker niet meer uitgaan met een blauw scherm op het beeld.

Het ligt een beetje aan de laptop hoe snel hij warm word en of hij te heet word, maar het is niet aan te raden.... Ik gebruik mijn laptop zelf overigens wel in bed, maar deze word gelukkig niet snel warm.

Toegevoegd na 28 seconden:
Tenzij de stekker niet in het stopcontact zit natuurlijk, anders gaat hij vanzelf wel uit :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
U dient als ouder er op toe te zien dat alles volgens
de huishoudelijke regels en normen uitgevoerd wordt.
Veiligheid voor alles, het is uw huis.
Nog een jaartje wachten en dan mag hij op kamers en daar verder met het onverstandige gedrag.
Ik zou zeggen ,,handen en laptop boven de dekens,,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zeer gevaarlijk
mijn broer heeft eens zijn wekker onder het dekbed gezet
s avonds zat er al een klein zwart vlekje in zijn dekbed waar de wekker had gestaan en zijn wekker was gloeiend heet

en een laptop produceert nog veel meer warmte