Wat doe je met pishingberichten?

Krijg een mail van ABN AMRO (waar ik geen klant ben) om in te loggen en die duidelijk gaat om het afhandig maken van bankgegevens. Is hier een centraal meldpunt voor?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Mail even naar de ABN/AMRO dit hun naam wordt misbruikt op internet. Vervolgens meld je dit aan de politie, zie link:

https://www.meldpuntcybercrime.nl/

Toegevoegd na 2 minuten:
https://www.mijnpolitiebureau.nl/if.shtml
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Niet inloggen. Je kan hiervoor aangifte doen of wat makkelijker is je verwijdert het bericht. Dan komt het bericht in je prullenbak. Daarna verwijder je het bericht uit je prullenbak of maak je jouw prullenbak leeg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien kan je hiermee naar de politie stappen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Screenshot van maken en doorsturen naar de ABN.

Wordt zeer gewaardeerd heb ik gemerkt toen ik het een keer voor de ING deed.

Ze plaatsen dan een extra alert of sturen een officiële waarschuwing uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Melden bij je bank en vooral NOOIT inloggen via de mail, maar gelukkig had je dat zelf al door!