Hoe open ik een .exe bestand ?

Op de 1 of andere manier kan ik het bestand niet openen. Wel is zeker dat het wel moet kunnen, want bij mijn buurman opent hij gelijk. Er zit ook geen virus in.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
6.5K

Het beste antwoord

Even een domme opmerking: een .exe is voor Windows, dus als je Linux of Mac hebt, dan werkt het echt niet zo.
Ook kan je .exe versie afhankelijk zijn. Zo hoeft een Windows Vista of Windows 7 .exe niet altijd op XP te starten. Let ook op dat je een 64-bits programma niet op een 32-bits Windows starten. Dit kan je allemaal onderzoeken met de Dependency Walker door daar je exe in te droppen (zie onderstaande link) en kijk dan of je rode teksten en/of rode icoontjes ziet (dan is het mis...)
.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Rechtsklik, openen als administrator?

Toegevoegd na 33 seconden:
* of uitvoeren als administrator.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou met als gevolg dat mijn hele computer op hol is geslagen. Sorry bushokje hahaha contact is even weg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ojee... pc op hol is nooit grappig....
capthavoc
13 jaar geleden
welk programma is het dan? ben wel benieuwd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deamon, om iso bestanden te openen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
daar hoort je pc niet van op hol te gaan :-)
Als na dubbelklik gevraagd wordt met wel programma je het wilt openen, dan is het wellicht een zip exe, en ontbeer je het uitpakprogramma.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het een zip exe is, dan is het gewoon een zip waarin ook de uitpakker bij gepakt is (Lelijke zin), dan heb je dus geen uitpakprogramma nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vertaal het zelf als uit de nek lullen... - dus
als je geen foutmelding krijgt, dan is het of een slecht programma of je hebt het niet geïnstalleerd, maar klakkeloos gekopieerd met een mem.stick en dat werkt niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koud he!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja zeer koud, Bewn vandaag (vrijdag) naar de sauna geweest om een beetje door te warmen, maar slaat het op mijn antwoord?
dubbel klik of een klik en dan enter
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je win 7 heb: Rechtermuisknop -> Eigenschappen -> Compatibiliteit tabblad -> "Dit programma uitvoeren in compatibiliteitsmodus voor:" aanvinken -> Kiez "Windows XP (service pack 3)". Volgens mij heb je K-lite codecs hier voor nodig, maar bij mij kon het sowieso al.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
.exe is voor windows
.ipa voor iphones en ipad
.apk voor android
.deb en .tar.gz voor linux ubuntu
etc.
in het kort, je kan exe alleen openen op windows, js, of pcjs of vm`s
Plaatje bij antwoord