Als ik een afbeelding wil openen krijg ik een bericht dat er een koppeling gemaakt moet worden via mapopties in de configuratie scherm,hoe doe ik dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Of op de manier die wordt aangeraden: bestandsbeheer - extra's - folder/mapopties - bestandstypen en dan de juiste applicatie bij dat bestandsformaat kiezen of sneller/eenvoudiger:
Klik met je rechter muistoets op het te openen bestand (soms moet je daarbij shift ook ingedrukt houden) en kies 'open met' en selecteer het passende programma of kies daar 'kies programma'. Dan browse je naar het passende programma voor dat bestand en klik je op OK. Als je er dan zeker van bent dat dit het juiste programma is, kun je de volgende keer 'altijd dit programma voor deze bestandssoort gebruiken' aanvinken.

P.S. De teksten van de menu's kunnen er net ff anders uitzien, aangezien ik hier geen NL-versie ter beschikking heb en niet weet, welk OS je gebruikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Prima antwoord bedankt!

Andere antwoorden (1)

Ik laat je even een voorbeeld zien van windows 7. In xp is het bijna hetzelfde.
Kies configuratiescherm, en vervolgens Mapopties, en daarna kun je zien wat je er allemaal mee kunt.

Toegevoegd na 3 minuten:
Waarschijnlijk moet je ook de bestandsextentie koppelen. Namelijk jpg wordt geopend door de windows foto vieuwer. zoiets.... Als je dus een dergelijke keuze tegekomt, koppel dan de jpg en andere afbeeldings extenties aan een programma om die afbeelding te openen :-)

dan zou het moeten lukken.