Hoe kan ik de spellingscontrole voor windows weer inschakelen?

Ooit heb ik de spellingscontrole uitgeschakeld omdat ik mijn pc sneller probeerde te maken.
sindsdien staat er onder elk woord wat ik typ (ook nu) zo'n rood streepje.
Ik wil graag de controle weer aanzetten zodat dit niet meer voorkomt.
Normaal staat er bij windows XP links naast de icoontjes bij de klok in de taakbalk NL of EN

dat is bij mij ook weg

hoe krijg ik dit weer terug?

Toegevoegd na 19 minuten:
Ik gebruik geen IE maar Apple Safari, heb wel gewoon een windows pc

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
4.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedoelt u de spellingscontrole in een Office programma zoals Word/Excel/Powerpoint/Outlook of in de browser (Safari)?

Antwoorden (2)

Dat hangt ervan af binnen welk programma je bedoelt. Je kan het instellen binnen je browser, je tekstverwerker, etc.

Toegevoegd na 50 seconden:
Als er onder elk woord een rood streepje staat, dan staat je spellingscontrole juist AAN en zeker niet uit.

Toegevoegd na 6 minuten:
Ik vermoedt dat je je IE-browser bedoelt. Dan moet je je browser-extensies uitschakelen:
1. Internet Explorer opstarten.
2. Tools
3. Internet Options
4. Advanced
5. Browsing
6. Vinkje weghalen bij 'Enable third-party browser extensions'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De automatische spelling- en grammaticacontrole in- of uitschakelen
Dit onderwerp is mogelijk gedeeltelijk niet van toepassing op bepaalde talen.

In het menu Extra klikt u op Opties en vervolgens op het tabblad Spelling en grammatica.
Voer een van de volgende handelingen uit:
Als u de automatische spellingcontrole wilt in- of uitschakelen, schakelt u het selectievakje Spellingcontrole tijdens typen in of uit.
Als u de automatische grammaticacontrole wilt in- of uitschakelen, schakelt u het selectievakje Grammatica controleren tijdens typen in of uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat betreft dan alleen Word 2003, denk ik?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heb je goed gezien. In andere versies zal het vergelijkbaar zijn neem ik aan.