Is er manier om de "Encarta 2000"Vista compatibel te maken?

Microsoft is met deze atlas gestopt.... louter om documentaire redenen wil ik het bewaren.
Maar de laatste versie is tot XP bruikbaar.
Ik heb deze software legaal gekocht dus wil ik ze bruikbaar maken voor Vista, dat is mijn recht.
Dit is frustrerend!
Je gooit een ouwe boek toch ook niet weg ?
Mirrors? Converters?
Ik heb voorlopig XP nog staan , maar niet meer op mijn laptop.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helaas staan de regeringen achter Microsoft in dezen:
"Ik heb deze software legaal gekocht dus wil ik ze bruikbaar maken voor Vista, dat is mijn recht."
...is dan ook niet waar: als je een XP versie hebt, geeft je dat niet 't recht om 't ook onder Vista te kunnen installeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste mmm ,
Ik wil U best begrijpen. Echter in deze editie is geen opvolging meer ...dus ik kan geen updates of nieuwe versies meer kopen.
Ik denk dat dit een essentieel verschil is.
De atlas , die zoveel tijd en energie van mensen gekost heeft dreigt onherroepelijk verloren te gaan. Dat is wetenschappelijke moord.

Het beste antwoord

Je zou de compatibiliteitsmodus kunnen gebruiken:
http://www.microsoft.com/netherlands/artikelen/howto/vista_compatibiliteitsmodus.aspx
Het is echter niet zeker dat dat met elk XP-programma werkt. Kwestie van proberen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Met Virtual PC kan je WinXP onder Vista virtualiseren:
http://www.microsoft.com/downloads/en/details.aspx?FamilyId=28C97D22-6EB8-4A09-A7F7-F6C7A1F000B5&displaylang=en

Toegevoegd na 4 dagen:
Je kan er ook voor kiezen om een bootmanager te gebruiken. Je kan dan Windows XP er naast installeren. Je moet dan wel tijdens het opstarten van de laptop kiezen: of je in Win7 of in WinXP wilt werken:
http://www.schoonepc.nl/nieuwsbrief/multiboot_systeem_opzetten.html

Zelf zou ik beginnen met een lege schijf, dan eerst WinXP installeren, en daarna Win7 (als ik Win7 zou hebben - waar ik momenteel trouwens helemaal geen behoefte aan heb. Ik heb geen DirectX10+ spellen. Trouwens, er is een patch om DirectX10 op WinXP te krijgen. DirectX11 weet ik zo niet).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met mijn Teamviewer kan ik er ook op ,maar dn moet ik ergens een XP staan hebben.
Zouden er geen vrije emulators bestaan van bijv W98 of XP naar Vista?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat dat pas mogelijk is als Microsoft de code van W98 of XP aan het publiek geeft.
Maar: stel je hebt een emulator die draait onder Win7. Dan nog is het niet zeker dat alles binnen XP net zo werkt als op een XP-only machine. Want bijv. het aanspreken van hardware gaat toch nog steeds via Win7.
Maar als de emulator 100% correct in elkaar zit, moet je waarschijnlijk wel alle software kunnen draaien zolang die software geen directe toegang naar de hardware nodig heeft. Een bootmanager zou trouwens ook nog een oplossing kunnen zijn. Dan installeer je XP er naast, en is de bootmanager de baas tijdens het opstarten van de laptop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb geprobeerd 'Encarta toch op Vista te installeren in compabiliteitsmodus.... maar mijn PC zegt dat het programma zich als een virus en Trojan Downloader gedraagt ... ben er dan maar mee gestopt.
Heb 'm voorlopig nog op PC die ook naast XP ,Vista heeft.
Toch hartelijk dank

Andere antwoorden (1)

Gewoon virtual pc downloaden en XP of iets in die geest daar plaatsen en het er weer.