Mijn pc werkt niet meer wat nu?

De pc beneden gebruik ik nauwelijks sinds ik een laptop heb, alleen mijn ouders gebruiken hem. Sinds vanmiddag kreeg ik de hele tijd een melding van avg iets over dat C:windows\systeem32\syswow\svchost een generic.19 trojan was of zo, en dat het geblokkeert was. Dus klikte ik het weg. Een minuut later gebeurde hetzelfde en ik begon te denken wat is dit. Dus ik voerde eerste een update uit, en ging toen een volledige systeem scan doen. Hij vond 4 dezelfde trojans en na de scan vroeg avg me of ik de pc nu wilde herstarten. Dat deed ik dus. Maar toen, toen mijn pc startte bleef het bureaublad zwart, maar ik kon nog wel taakbeheer starten, maar verder ook niks, als ik een programma opstart komt er een windows beveiligings melding dat programms niet onveilig zijn en dergelijk. Dus mijn pc was dus onbruikbaar omdat het trojan zich waarschijnlijk al verder verspreid had. Daarna keek ik in taakbeheer en zag dat er een stuk of 10 keer het proces svchost.exe aan het draaien is, heel erg verdacht dus. Ik probeerde nog via een usb stick een nood antivirus te draaien, maar die werd ook al door het systeem geblokkeerd. Dus ik startte de pc opnieuw op en probeerde een systeem herstel naar een datum dat het het nog wel deed. Tevergeefs, het is nu nog erger, als ik het opstart blijft het scherm zwart en kan ik niet eens taakbeheer meer opstarten. Nog enig idee hoe ik mijn pc kan redden, hij is pas 4 maanden oud :S. En er zat geen herstel-cd bij dus :S, Help?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (5)

Als er geen herstel cd bij zat, staat er waarschijnlijk een herstelpartitie op de laptop (die is meestal onzichtbaar). Om die te activeren moet meestal bij het opstarten op een bepaalde toetscombinatie drukken.

Als je kunt aangeven wat het merk en type van je laptop is, kunnen we wellicht meer informatie geven.

Toegevoegd na 16 minuten:
Bij een HP Pavillion kun je tijdens het opstarten de F10-toets ingedrukt houden om de herstelpartitie te activeren.

Toegevoegd na 15 uur:
Overigens, als je pc pas 4 maanden oud is, kun je, als je het echt niet zelf kunt herstellen, naar de winkel gaan en zeggen "hij doen ut nie meer, ik krijg een zwart scherm". Omdat je pc nog ruim binnen de garantieperiode zit, zullen ze zelf een herstel draaien (ws. vanaf een cd).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oeps, dat heb ik dan verkeerd begrepen. Maar dat maakt verder ook niet uit. Zie de toevoeging bij mijn antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zou theoretisch kunnen, maar dat lijkt me sterk.
Misschien helpt een bootcd met anti-virus op wel!

Hier wat suggesties:

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/250061-Bootable-Anti-Virus-CD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AVG Virus scanner is nep, luister niet naar wat ie zegt
ik heb hem ook gehad waarschijnlijk operating system opnieuw installeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AVG is een degelijke virusscanner. Ik gebruik 'm al jaren. Het advies er niet naar te luisteren noem ik niet bepaald goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had een AVG (nep)virusscanner gekregen via een trojan
ik weet zeker dat hij fake was, maar jij gebruikt dus een andere.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, de echte, van de AVG site zelf gedownload uiteraard. Jij hebt dus iets wat niet AVG is. Dan moet je niet zeggen dat AVG slecht is.
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c01536024&lc=nl&dlc=nl&cc=nl&product=3548181&rule=658

Hier info over de herstelpartitie. Daar heb je dus niks aan als je je systeem niet meer in kunt!

Eigenlijk is het zo dat als je er niet meer in kunt, je te laat bent.

Volgende keer niet meer iets weg klikken als er alarm gepiept wordt!

En, natuurlijk een hersteldisk maken, zelf als je geen besturingssysteem disk hebt.
Je zou eventueel nog de Hp helpdesk kunnen raadplegen, om te zien of zij weten OF en zo ja HOE je je systeem nog in kan.

Hp klantondersteuning: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/siteHomeC?lc=nl&dlc=nl&cc=nl&rule=658&product=top

Toegevoegd na 1 minuut:
Mocht je nou WEL nog een keer in je systeem weten te komen, download en installeer dan Malwarebytes Antimalware, en doe de scan.

Klein kansje dat ie hem erafhaalt dan.

Toegevoegd na 5 minuten:
Starten in Safe mode al geprobeerd? (f8 tijdens starten) als dat lukt, dan Malwarebytes installeren en draaien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lees je eerste link nou eens zelf. Daar staat alleen dat je niks op de D:-partitie mag zetten. Verder wordt besproken hoe je hem kunt verwijderen. Dat is alles. Er staat nergens hoe je die partitie dan gebruikt voor herstel. En dat doe je dus gewoon door F10 ingedrukt te houden bij het opstarten (van de computer, niet van Windows), daarvoor hoef je niet in Windows te kunnen komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wel kritiek op mijn oplossingen, maar zelf het niet over de dekstop hebben... jaja.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat maakt 't nu uit of het over een laptop of desktop gaat? Het probleem en de oplossing blijven hetzelfde. Jij draagt geen oplossing aan, dat is alles wat ik zeg en het klopt gewoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan lees je niet goed, er staan wel degelijk oplossingen tussen. pff.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoezo? Die gaan er vanuit dat hij z'n systeem nog wel in kan, maar dat kan 'ie nou juist niet. Mis ik iets?
http://forumw.ca/
eerst registreren,dan zoeken in search bovenin de zoekbalk naar trojan.programma douwnloaden op een schijfje.wat ook makkelijker is,het avast free home edition douwnloaden.dat is het beste antivirusprogramma wat er is.die houd alles tegen voordat het bij je binnenkomt.als je gaat scannen wel de pc afkoppelenvan het net.mocht het virus te lang op je schijf staan,wat ik denk,het gratis programma nukedisc douwnloaden,en dat een dag of 2 laten draaien.die gumt alles wat er op de schijf staat weg.alles.(ook makkelijk als men een pc verkoopt) en dan opnieuw installeren.