Waarom zit dure software altijd/meestal in een papieren hoesje?

Toegevoegd na 6 minuten:
En niet in een hard plastic hoesje, dit is veiliger voor je schijfje, en je betaalt je toch al scheel aan die software, dan kun je toch iets klantvriendelijker zijn, en er een goed hoesje bij doen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bedoelt ipv plastig?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
*plastic
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja klopt, die hardere plastic hoesjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Oracle software die ik verkoop kost 15.000 euro per ontwikkellicentie. Die wordt helemaal niet op CD geleverd en moet je zelf downloaden ;o) Misschien hoe duurder hoe goedkoper de verpakking ;o)) Ik vind het wel slordig zo'n kartonnen hoesje. De CD beschadigt dan toch sneller dan in een platsic hoes. En zo'n plastic hoes biedt mogelijkheid om enige instructie of "branding" (logo, bedrijfsinfo) mee te plaatsen.

Het beste antwoord

Omdat een kunststof hoesje ('CD-doosje') duurder te maken en vervoeren is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Zodat je er nog zuiniger op bent tijdens het vervoer.