Mijn computer doet ontiegelijk sloom, wil nu bestanden/programma's verwijderen geeft hij dit aan (zie beschrijving!)

mijn pc doet erg sloom, hij laad amper nog iets enz enz, elke keer komt er een blokje dat ik bestanden en programma's moet verwijderen voor meer schuifruimte. Nu heb ik heel wat programma's waar ik niks mee doe dus ik naar software, klik op de software en dan verwijderen, komt er dit te staan : 'Kan geen tijdelijk bestand maken.Setup word afgesloten.' Fout 112: Onvoldoende schijfruimte beschikbaar'. Hoe kan ik ze toch verwijderen want nu kan ik amper wat met me computer openen oid? alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (5)

Voor een goede werking van je pc dien je minimaal 25% van je harde schijf leeg te houden, als hij nu zo vol staat dat je niet eens meer kunt verwijderen zou ik kiezen voor de brute methode, zoek gewoon het mapje op waar een programma in staat wat je weg wil hebben en delete deze map. niet netjes wel effectief.
Ook zou je eens een programma als ccleaner kunnen laten draaien, verbazend hoeveel schijfruimte er bezet gehouden wordt door rommel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zorg dat je een externe harde schijf hebt, en verplaats een aantal mappen met grote bestanden daar naar toe. (Bestanden die je wilt bewaren, maar die veel ruimte innemen, films of dergelijke).
Of gooi de mappen weg die je niet meer nodig hebt.

Nu is er ruimte vrij om met behulp van CCleaner en software verwijderen de pc verder op te ruimen.
Kimath
13 jaar geleden
Zodra je ook maar een mini beetje ruimte gecreeerd hebt, moet je Revo Uninstaller downloaden, en VIA revo alles deinstalleren wat je kwijt wilt. Revo haalt namelijk OOK alle overbodige registervermeldingen weg... alle troep die anders achter blijft.

http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html

de freeware doet het prima.

Succes!

Toegevoegd na 2 minuten:
Wat veel mensen verder nog wel eens vergeten, is dat je ook vooral GEEN foto's op je C schijf moet hebben staan. Dat maakt je pc ook mega traag, omdat ie dan iedere keer eerst de foto's indexeert voor hij je opdracht uitvoert. (simpel gezegd)

Dus als je windows op C staat, even je fotomap op de partitie of een andere harde schijf zetten. Doet wonderen voor pc snelheid.

Toegevoegd na 13 uur:
Overigens haalt CCleaner nog wel eens bestandjes weg die je NIET kwijt wilt, dus die zou ik pas draaien als ik zo veel mogelijk gedeinstalleerd had met Revo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet of het werkt. Maar je zou eens proberen Crap cleaner te kunnen draaien. Het maakt je computer schoon en haalt ook alle cookies en tijdelijke internet bestanden weg. Ik heb mensen met pc’s in mijn inloopochtenden die ook dit soort problemen hadden. Na het draaien van dit programma waren ze wel van het gezeur af.

Hier kun je het programma downloaden
http://www.filehippo.com/download_ccleaner/

Als je eerst gewoon schoonmaakt en daarna het tabblad register aanklikt en scannen naar fouten. Is hij daarmee klaar dan klik je 1 keer op herstel fouten en dan op nee als hij vraagt om ze op te slaan.

Ik hoop dat je hier wat mee kan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan inderdaad je computer eerst opschonen met het programma ccleaner. Mocht je dit programma niet meer kunnen downloaden of installeren.
Dan kun je altijd het nog handmatig doen. Hiervoor moet je wel eerst je mapopties aanpassen, deze moet de optie verborgen bestanden toekennen.
Nu kun je je internet temp files wissen. en je Temp directory leeg maken.
Nu heb je als het goed is genoeg ruimte om software te deinstalleren.