Als ik een spel wil spelen krijg ik de melding: can't init Direct 3D hoe krijg ik dit goed?

ik werk met windows xp pro

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (3)

Probeer je DirectX drivers eens opnieuw te installeren. Deze staan op een CD die bij je videokaart zat (als je die los gekocht hebt tenminste). Je kunt ze vaak ook downloaden van de website van de fabrikant.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou zeggen dat er iets mis is in óf je direct X, óf de spel (minimum systeem vereisten?) als je pc goed genoeg is, zou ik proberen om je direct x opnieuw te installeren. link hieronder voor uninstall, microsoft site voor install
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had dit laatst ook ineens.

Logisch gezien is er iets mis met DirectX, je kunt de foutmelding ook recreëren door Start > Uitvoeren > te klikken en dan dxdiag in te toetsen en de 3d tests uit te voeren.

Desondanks vond ik het handiger om eerst de drivers van mijn grafische kaart te vernieuwen.

Toen ik dat gedaan had werkte het weer.