de @ toets samen met shift op mijn netbook geeft geen @ maar ".

hoe kan ik dit verhelpen. Hij staat op NL en toch...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
3.7K

Het beste antwoord

Ik denk dat je de toetsenbord indeling juist niet op Nederlands moet zetten, maar op VS international. Hoewel je in Nederland bent is dat de meest gebruikte toetsenbord indeling.

Toegevoegd na 2 minuten:
Soms staat de indeling NL én VS internationaal erbij. Je kunt die van NL gewoon verwijderen.

De toetsenbord indeling is dan VS en de invoer NL.

Toegevoegd na 3 minuten:
heb je meerdere toetsenbordinstellingen, dan kan je wisselen met CTRL+SHIFT. Soms raak je die per ongeluk aan en dan typ je verkeerder tekens.

Toegevoegd na 22 minuten:
Als je (ongeveer) de indeling hebt van onderstaand plaatje, dan heb je een NL toetsenbord.

Toegevoegd na 26 minuten:
Je geeft aan dat je een netbook hebt. Dat is waarschijnlijk zo'n klein laptopje. De toetsenbordindeling is dan net iets anders. Het kan ook zijn dat je een Nederlandse indeling hebt, maar dat deze is versprongen. Kijk even onder het Start menu - configuratiescherm bij Land en taal en open het tabblad toetsenbordinstellingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heerlijk duidelijke taal. Probleem opgelost. Asus kwam zelf met een ingewikkeld verhaal....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt, ik had hetzelfde probleem en heb de instellingen op VS gezet. probleem opgelost.

Andere antwoorden (4)

Als je hem op Verenigde Staten ( internationeel) instelt, dan is het probleem waarschijnlijk opgelost.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ klopt.
Ctrl+shift indrukken

Toegevoegd na 3 minuten:
Aan de linkerkant van je toetsenbord,
Eerst Ctrl ingedrukt houden, en shift terwijl je die ctrl houd.

Dit is simpelweg het makkelijkste ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toch op EN zetten.
Moet je soms een paar keer doen voordat hij hem pakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zet de toetsenbordinstellingen van Windows op wat voor een toetsenbord je hebt.

Als op je toetsenbord de @ onder de 2 zit, dan is het een amerikaans toetsenbord. Zit er een £ onder je 3, dan heb je een brits bordje. Andere toetsenborden zijn heel zeldzaam hier.