Kan ik met mijn laptop linux Ubuntu en windows draaien?

kan ik er voor zorgen dat windows en lunux ubunbu er op staat. en hoe dan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
1.4K

Antwoorden (6)

Geen probleem, dan maak je een dubbel boot aan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar is het antwoord op het stukje "hoe dan" Beetje slecht antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoezo slecht, installeer een van de twee en de volgende doet het voorstel voor dubbel boot, dit is geen hogere wiskunde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor de meeste normale mensen wel, dat het voor jou nou zo makkelijk is dat kan maar niet iedereen is zoals jou dus daar moet je dan rekening mee houden in je antwoorden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leek mij wel vanzelfsprekend, maar goed is een onderdeel van mijn werk.
Dat kan prima. Als Windows er nog niet op staat, eerst Windows installeren. Vervolgens installeer je Linux. Deze zal automatisch een dual boot-configuratie aanmaken. Bij het opstarten kun je dan kiezen uit Windows of Linux.

Wil je het eerst alleen maar testen, dan kun je Ubuntu ook als toepassing onder Windows installeren. Je kunt als het je niet bevalt, Linux dan weer gewoon deïnstalleren zoals je met een programma doet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan met Wubi.

Werkt qua installatie net als een normaal programma en als je de computer opnieuw start heb je een keuze scherm waarbij je kan kiezen tussen Linux of Windows.

Appeltje, eitje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aangenomen dat de laptop in kwestie niet al te oud is, kan je gewoon ubuntu installeren als Windows er al op staat. Ubuntu maakt dan vanzelf een dual boot systeem aan, waarbij wel ubuntu zelf als eerste keuze geinstalleerd wordt, Je kan dat wel weer oplossen, maar echt eenvoudig is het niet. Als je alleen wil proberen kan je ook Ubuntu vanaf de CD laten draaien - hierbij worden geen wijzigingen aan de laptop aangebracht, en kan je 'terug' naar de oude situatie door de CD te verwijderen.....
Veel succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het kan wel maar dan moet je 2 geheugenkaarten hebben en de cd of usb van ubuntu én windows cd of usb. bij de installatie heb je namelijk 2 partities als je er een tweede geheugenkaart in stopt. je kiest er een uit voor windows en één voor ubuntu. als het goed is, en je hebt ze geinstaleerd kun je als je je computer opstart kiezen uit welke besturings systeem wilt kiezen. veel suc6
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ga naar
linux ubuntuforum.nl