heeft iemand suggesties om de computer op te schonen zodat deze weer wat sneller wordt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (11)

Formateren

Toegevoegd na 3 uur:
Ik formateer altijd als men pc te traag begint te lopen. Niets beter dan een verse pc vind ik zelf. Zo ben je zeker. Dit is toch niet moeilijk meer vandaag. je zet je troep die je wil houden op externe disk. En je herinstalleert windows.

Toegevoegd na 3 uur:
Je kan natuurlijk ook een programma afhalen die je pc kuist. Maar dit is nooit zo effectief als een format. Zeker als je de oorzaak niet vindt van het trage werken van de pc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
defragmenteren, je temp leegmaken en temporary internet files verwijderen.
Laat ook geen programmaatjes opstarten die je toch niet meteen gebruikt wanneer je windows start.
Dit is wel een aardig beginnetje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een gratis prg. aan te bevelen om dit ongeveer 1x per week uit te voeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zoek bij start 'uitvoeren' en typ daar '%temp%' en dan opent zich een map met cookies, die kun je allemaal verwijderen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alleen de temp map legen zal niet of nauwelijks invloed hebben.
je kunt het proberen met C-cleaner
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Download CCleaner gratis. Na gebruik moet je je wel weer overal opnieuw aanmelden met je gebruikersnaam en wachtwoord. Dus je bent gewaarschuwd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ccleaner werkt redelijk..maar het beste is een clean install. Dus al je data backuppen. Daarna Windows opnieuw installeren waarbij je HD eerst wordt geformatteerd.

Toegevoegd na 59 seconden:
Daarna je programma's installeren en je data terugzetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
probeer maar eens een systeem herstel met de datum zover mogelijk terug,daar frist ie ook lekker van op,er is wel kans dat je programma,s die je na die datum geinstalleerd heb ,opnieuw moet installeren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat je beste kunt doen is er CCleaner oplos laten gevolgd door PC tools registry mechanic. Dan loopt je pc weer goed, zonder dat je dataverlies hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
windows cleanup van steven goldberg.
een voledige cleanup haalt alle overbodige rommel ervan af.google windowscleanup freeware
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Malwarebytes antimalware is een absolute must voor een extra virus check. ALS ze er zijn, vindt ie ze wel.