Hoe verwijder je nu echt alle software en stuurprogramma's?

Hoe vaak komt het niet voor dat je iets nieuws koopt. In mijn geval een nieuwe printer. Maar voordat ik die ga installeren, wil ik eerst alle software en stuurprogramma's van de vorige printer verwijderen. Ik wil gewoon dat er op de hele computer niks meer staat wat herinnerd aan de vorige printer, dus ook niet in de registers.
Hoe kun je dit nu het best doen, zonder eerst weer nieuwe tools te moeten installeren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
G.V italklaas
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meestal in start - programma's staat de printer er tussen met een de-installatie optie, deze draaien. In configuratiescherm bij software kijken of alles weg is. De rest zou ik me niet druk om maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Bushokje... Dat is de standaard manier, maar dan blijft er nog veel te veel rommel hangen. Ik heb dat natuurlijk als eerste gedaan, maar ga dan je harde schijf maar eens nakijken. Je schrikt van alles wat er blijft staan en dan heb ik het nog niet eens over het register.

Het beste antwoord

Eerst uiteraard de printersoftware deinstalleren via "software" in het configuratiescherm

Ga naar de eigenschappen van je pc:
rechter muisknop op deze computer -> eigenschappen
OFWindows + [Pause/Break]
OF Deze computer -> Systeem eigenschappen (Boven in de balk)
Klik op Geavanceerde eigenschappen Rechts in je scherm
Klik de onderste knop: Omgevingsvariabelen
In het onderste vak Systeem Variabelen klik je op nieuw.
Vul in de 2 vakjes:
1. devmgr_show_nonpresent_devices
2. 1
Sluit al je schermen
Klik met je rechter muisknop op deze computer en selecteer Beheer
Klik Apparatenbeheer
Ga naar beeld en selecteer geef verborgen apparaten weer
Daar zijn ze.

Nu kun je met de rechter muisknop apparaten verwijderen die je niet meer wilt ondersteunen. Maar let op. Een verkeerde driver verwijderen, resulteert in het niet functioneren van het apparaat. Het kwijtraken van geluid, beeld, printer of invoerapparaat kan naar zijn. Haal alleen apparaten weg als je zeker van je zaak bent.Ee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

tja vrij simpel eigenlijk
eerste via start programma en onderdelen of software als je xp gebruikt
de zaak deinstalleren
en daarna een regcleaner er over
Ik raad je de gratis versie van iobit aan
deze maak je register schoon en nog meer
ook zit er onder utilities en hele goeie uninstaller
Die eigenlijk doet wat jij vraagt

Toegevoegd na 4 minuten:
2de link is de uninstaller maar volgens mij vindt je hem ook onder de utils daar wordt het proggie ook door geinstalleerd
capthavoc