als windows xp is geïnstalleerd kun je windows 2000 dan hup verwijderen? of is er persé een floppy-unit voor nodig om w2000 op te zetten?

de windows 2000 versie neemt uiteraard ook ruimte in.

Toegevoegd na 12 uur:
op de pc stond windows 2000 geïnstalleerd.
nu wordt les gevolgd in windows XP, dus wXP erop gezet.
kan w2000 gewoon eraf gehaald worden?
degeen die wXP er zette zei dat dat niet kon.
dat er een floppy voor nodig was om het weg te schrijven.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedoel je dvd? of echt floppy? en zou je aan kunnen geven waarom je die zou willen gebruiken om windows 2000 te behouden? Of bedoel je dat niet?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zie toelichting svp

Het beste antwoord

Ik denk dat je het volgende bedoeld. Je kan net zo goed met een andere, nieuwere Windows de cd gebruiken om een installatie te verwijderen.

Floppy's zijn vanaf XP sowieso achterhaalt. Zolang je geen gebruik meer hoeft te maken van Windows milennium (2000) (*toch?) kan je die zoals de eerste beantwoorder zegt weghalen. Gewoon de installatie map vinden op de C schijf en deleten die zooi.

Pas wel op dat je je huidige installatie niet weggooit. Dat is C:/windows. Ik weet niet of 2000 een ander naam had.

De gene die dat zei komt volgens mij uit de oertijd. Maar hij kan gelijk hebben als beide OS'en (operating systems) in de zelfde map zijn geïnstalleerd. Dan dienen de floppy's (oude-installatie discs) ervoor dat alles de 2000 bestanden worden verwijderd. Maar dat had meneer-kruik ook vooraf kunnen doen als-ie slim was. Mijn diepgaande kennis begint helaas een paar jaar later.

Toegevoegd na 5 minuten:
uitgezocht: een rouwe installatie (zonder updates) van W XP neemt niet meer dan 1GB in. Met Updates kan dat oplopen tot 6 GB. Tegen woordig amper een film meer.

2000 zal dus in ieder geval nog kleiner zijn. Dus er valt mee te leven. Afhankelijk hoeveel er op het systeem toen, was geïnstalleerd en opgeslagen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dankjewel Buur.
als w2000 idd niet zoveel schijfruimte in beslag neemt
kan het net zo goed blijven staan.
+1 zowiezo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat het uiteindelijk weinig schijfruimte in beslag neemt

Andere antwoorden (2)

Als het naast elkaar is geinstalleerd, kun je de Windows2000 directory zo verwijderen.

Staan ze in dezelfde directory (hoe en waarom wil ik waarschijnlijk niet eens weten), dan wordt het niks en kun je het best opnieuw installeren (oke, dat hoeft niet, maar daar loopt het wel op uit).

Staat W2k en XP op verschillende partities kun je de W2k partitie verwijderen (maar dan ben je ook alles andere wat op die partitie staat kwijt).

Toegevoegd na 27 seconden:
Of bedoel je MS Office 2000?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank voor je antwoord.
op de pc stond windows 2000 geïnstalleerd.
nu wordt les gevolgd in windows XP, dus wXP erop gezet.
kan w2000 gewoon eraf gehaald worden?
degeen die wXP er zette zei dat dat niet kon.
dat er een floppy voor nodig was om het weg te schrijven.
vandaar dat ik me afvraag wat wijsheid is.
ik zal vragen hoe het met die partitie zit.
Ik blijft het lastig vinden om hier een passend antwoord op te geven, ik snap namelijk zijn verhaal van die floppy niet.

Als WinXP wordt geinstalleerd, dan maakt deze feitelijk geen gebruik meer van Windows 2000. Ik vermoed dat deze een upgrade heeft gebruikt van Win2000 naar XP, hierbij kan ik me nog indenken dat Win2000 niet verwijderd kan worden (ook al zou het nog steeds mogelijk zijn, maar ik kan het me indenken).

Is het wellicht zo dat de boot gedaan wordt door Windows 2000 en daarna XP als standaard keuze wordt gebruikt? Dan zou waarschijnlijk alleen de boot.ini aangepast hoeven te worden.

Om het toch kort te houden: Verwijderen van windows 2000 is ten alle tijden wel mogelijk, maar waarschijnlijk moet er nog wel iets ingesteld worden om zonder problemen door te gaan naar XP.