Wie kent dit computerspelletje nog?

Het is een vrij 'simpel' spelletje van een aantal jaren terug, ik geloof 1995/1996 uit die richting. De bedoeling was dat je een machine of een installatie weer werkende kreeg door bijvoorbeeld een ventilator aan te zetten, een gewicht te (ver)plaatsen, of een bal te laten rollen.

Wie weet nog hoe het spelletje heette? Het was destijds best wel populair, en wie weet of er soortgelijke games online te spelen zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Zoals hierboven al staat is het The Incredible Machine.

Er zijn een aantal delen gemaakt:

# The Incredible Machine (1993, MS-DOS / Macintosh)
# The Even More Incredible Machine (1993, MS-DOS / Microsoft Windows)
# The Incredible Machine 2 (1994, MS-DOS / Macintosh)
# The Incredible Machine - Version 3.0 (1995, Microsoft Windows / Macintosh)
# Return of the Incredible Machine: Contraptions (2000, Microsoft Windows / Macintosh)
# The Incredible Machine: Even More Contraptions (2001, Microsoft Windows / Macintos

Deel 3 (1995) was eigenlijk precies hetzelfde als deel 2 maar werkt onder windows.

Er is ook nog een "spin-off" genaamd "The Incredible Toon Machine"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

the great machine, later uitgebreid met andere delen. Ik heb alle delen laatst gedownload, omdat de rechten waren vrijgegeven. Ik geloof dat je ze op abandonia.com wel vind.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kon het ook niet 'The Incredible Machine' zijn geweest?
Daar had je volgens mij wel 3 releases van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Yep, dat was 'm! Ga gelijk ff kijken of ie -of een soortgenoot, ook online te spelen is!