Er is iets Raar met mijn computer

Sinds ik mijn computer een totale reset heb gegeven werken spelletjes niet meer. Sims 3 kan niet geinstaleert worden en nog veel meer. Uit de foutmeldingen heb ik al opgemaakt dat het gaat om ene graphics-Card .

Hier volgen de fout meldingen,

Fout als ik een game maker bestand wil openen:

Failed to initialize drawing surfaces. Please check that your graphics Card meets the minimum requirements and that your drivers are up-to-date. If you graphics card has a little memory, try swhiching your computer to a lower resolution.

Fout als ik Chess-Titans (standaard windows 7 spel) wil openen:

Hardware acceleration is either disabled or not supported by your Video Card Driver, witch could slow the game performance. Make sure you have the latest video card driver installed and that harware acceleration in turned on.

Dus wat kan ik eraan doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Het probleem is eenvoudig.
De driver van je video kaart is door de reset op een of andere manier corrupt geraakt. (ik neem aan dat je met reset bedoelt dat je pc tijdens iets "vast"is gelopen, en dat je de pc stroomloos gemaakt hebt danwel de reset knop ingedrukt hebt (gehouden).
Waarschijnlijk was hij op dat moment iets aan het schrijven/lezen van je harddisk. Op die plaats waar dat gebeurde op het moment van resetten, is waarschijnlijk een schrijffout ontstaan. In principe niet erg, tenzij je de (meestal) voorgestelde herstel poging niet uitvoert.

Zaak is nu dat je erachter komt welk merk en type grafische chipset (of kaart) je hebt. Wellicht ben je in het bezit van de video kaart drivers.

Als je er niet uitkomt zijn er diverse (meestal betaalde) oplossingen om dit uit te laten zoeken.

Als je een standaard merk pc hebt, kun je mij de specs doorgeven, dan kan ik je wel leiden naar het juiste installatie bestand.

Toegevoegd na 3 uur:
Standard VGA Graphics adapter ?

Precies wat ik dacht, dat is dus een door windows geinstalleerde standaard adapter.

Welk model laptop heb je (type en merk staat meestal op de onderzijde precies) dan zal ik je een link sturen welke je moet installeren.

Is heel simpel

voor wat betreft die "generetic non-pnp monitor" dat is prima, niks aan doen.

verder geen uitroeptekentjes verderop ?

Toegevoegd na 17 uur:
Volgens de site heb je nvidia
dit is de download link
http://global-download.acer.com/GDFiles/Driver/VGA/VGA_NVIDIA_7.15.11.138_Vistax86.zip?acerid=633645574985588728&Step1=Notebook&Step2=Aspire&Step3=Aspire 9920&OS=V10&LC=en&BC=Acer&SC=EMEA_27

dubbelklikken opslaan en daarna installeren.
hij zal waarschijnlijk vragen of alles uitgepakt moet worden, let op waar je het opslaat, en zoek setup.exe indien e.e.a. niet zelf start.

that should do it !

succes

Toegevoegd na 18 uur:
ik zie dat de link deels blauw is, je moet alles achter elkaar in je browser zetten dus zonder spaties de tekens als - moeten er gewoon in dus van http:// t/m EMEA_27
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja nee kijk, dan is de drijver van de video is niet geinstalleert. Dan als je die dr bij doet, dan doet het weer allemaal goed werk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Drivers verminkt of niet aanwezig, verwijder de drivers onder systeem>apparaatbeheer geheel en installeer het opnieuw, en dan moet het weer lopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is dit de aanwijzing voor windows 7, die heb ik namelijk nodig.
En hoe/waar installeer ik het dan opnieuw?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In dat geval drivermax downloaden, die haalt de juiste drivers voor je op.