Wat kan ik doen als de cdrom in de comp. niet meer naar behoren werkt

In het begin geen probleem, kon branden en afspelen, nu kan ik niet iedere keer afspelen en branden al helemaal niet, krijg dan de melding om een lege cd, of dvd in te stoppen terwijl die erin zit, formateren lukt niet en af en toe de melding dat de schijf niet compatible is.
Ligt aan eoa software en wat kan ik er aan doen.
Al gezocht op internet naar nieuwe updates, maar die zijn er niet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Het kan zijn dat bepaalde CD merken niet worden ondersteund door jou brander, ook kan het verschil in +R of -R problemen opleveren voor sommige spelers.
Veelal worden deze problemen met updates verholpen. Wat is je CD-rom merk/type? Wellicht kunnen we nog wat vinden.

De door jou omschreven problemen kunnen duiden op een slechter wordende brander, dan wordt het wellicht tijd voor een nieuwe.

Een beetje nieuwe brander zit rond de 20 a 25 euro.