Kan iemand mij duidelijk uitleggen hoe ik aan portforwarding toe bij een Edimax BR6104k router?

ik probeer via mijn telefoon verbinding te maken met mijn computer met een RMD client. (remote desktop)
ik heb androidVNC en Xtralogic RMD, ze doen het beiden niet.
Normaal kan je snel via deze apps met je computer verbinden, maar ik zit achter een router.
dit is men laatste hoop, heb werkelijk alles geprobeerd.
hele webpagina's doorgespit, handleidingen gelezen, geprobeerd geprobeerd en geprobeerd, maar het lukt me maar niet.

dit is alle info die ik heb:
app:http://www.xtralogic.com/rdpclient.shtml
handleiding: http://www.xtralogic.com/rdc_cfg_guide.shtml
ook deze stappen heb ik doorlopen, zonder succes:
http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Edimax/AR-6024A/Remote_Desktop.htm
http://portforward.com/networking/static-win7.htm

ben ten einde raad, deze applicaties zouden heel makkelijk moeten zijin, maar blijkbaar doe IK toch echt iets fout.

oja, melding die ik eerst vaak kreeg:
Connection closed - socket not connected
dit betent dat ik geen netwerktoegang heb (bedoelen ze daarmee internet of netwerk), maar ik ben wel degelijk verbonden via mobiel internet.

degene die me helpt: ik ben je eeuwig dankbaar
als je meer info nodig heb hoor ik dat graag

Toegevoegd na 6 minuten:
bijgevoegd zijn trouwens screenshots van mijn router configuratie, weet niet of ik dit helemaal correct heb ingesteld.
de default port voor RMD is 3389, deze heb ik geprobeerd te portforwarden.

Toegevoegd na 1 uur:
heb even 1 screen weggehaald om ipconfig aan Rose te tonen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
escape
13 jaar geleden
Ik ga direct even kijken of ik je verder kan helpen. Maar eerst even een waarschuwing: wat je van plan bent is niet veilig. Je bent door slimme hacker te hacken als je dit gaat doen. Alleen een VPN is veilig, maar daar komt wat meer bij kijken dan een poortje openzetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt alvast. Een VPN heb ik ook geprobeerd op te zetten, maar heb er weinig verstand van. alvast bedankt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat ip adress 192.168.2.1 is dat het adress van je pc of je modem?
Waar je dat hebt ingevuld moet namelijk het ip adress van je pc zijn, dit lijkt mij het ip adress van modem.
verder in plaats van tcp voor tcp en udp kiezen.

Antwoorden (2)

Heb je in windows ook de instellingen van remote desktop gedefinieerd ? Hier moet je RDP enablen en een user definieren die de rechten heeft.

Omdat je achter een router zit moet je inderdaad in de router de poort forwarden naar je PC. Op je PC moet je de RDP enablen en evt. firewallpoort 3389 open zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, dit heb ik gedaan. Heb al deze stappen doorlopen: http://www.xtralogic.com/rdc_cfg_guide_enbl_w7.shtml
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je noemt deze stappen: Op je PC moet je de RDP enablen en evt. firewallpoort 3389 open zetten. wellicht heb ik die niet doorlopen, heb er wel naar gekeken naar men poorten en volgens mij stonden ze open.
kan je uitleggen hoe ik dit precies doe zodat ik er zeker van ben dat ze goed geconfigureerd zijn?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt zo te zien RDP ge-enabled. Ik zou wel kiezen voor less-secured, omdat de phone niet op hetzelfde netwerk zit. Maar dat is je huidige foutmelding niet. Heb je een firewall op je PC ? Windows heeft een built-in firewall. Misschien dat die nog steeds poort 3389 blocked. (normaal voegt hij zelf een exception toe als je RDP enabled. ) Voor de zekerheid, zet de firewall even uit. Heb je een andere PC/laptop thuis ? Probeer eens met die op je PC te RDP'en. Dan weet je iig dat de RDP instellingen goed zijn. Als dat zo is, kan je verder kijken naar de instellingen in de router of je telefoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja heb ik geprobeerd idd. windows firewall accepteert RDC> heb em voor de zekerheid nog even uitgezet, maar t luikt nog steeds niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ok, kan je je telefoon op je netwerk verbinden via WIFI ?
En dan RDP proberen ? Als dat lukt, ligt het dan idd. aan de router en portforwarding ...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
192.168.2.1 is ook het IP van de PC ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met de vorige reactie bedoel ik niet dat IP moet gebruiken in de telephone. Dat is een IP van je intern netwerk. Om je extern IP address te kennen kan je checkip.dyndns.org gebruiken. Dat is dan ook het IP dat je moet gebruiken in je foon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klopt, die ip gebruik ik ook als ik wil connecten.
maar ik snap gewoon niet genoeg van de technologie denk ik. want wat gebeurt er nu precies.
ik maak verbinding met men ip, dat komt aan bij men router die em dan doorstuurt naar men PC?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, port forwarding betekend, dat alles at binnenkomt op een bepaald poort word toegelaten en doorgestuurd naar het IP die geconfigureert is. Dus vanaf je telefoon maak je verbiding op je extern IP (x.x.x.x) op poort 3389. De forwarding stuurt die connectie door naar 192.168.2.1(00) op je netwerk. Die 192.168.2.1(00) is dan je vaste PC die op dat moment aktief is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar is men externe IP dan?
bedoel je men LAN ip die te vinden is op mijnip.nl?
de unieke barcode van men computer zeg maar?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijnip.NL geeft ook jou extern ip aan. Die moet je in de rdp applicatie gebruiken op de telefoon
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja
heb dit allemaal geprobeerd maar het lukt niet
wellicht ligt het probleem dan toch ergens anders.
sowieso bedankt voor de hulp.
ik laat het thread nog even open want kom hier misschien nog op terug
Het lijkt erop dat je private IP niet de juiste is, .1 is meestal het ip-adres van de router.

Zou je in je commandprompt/opdrachtvenaster eens ipconfig /all willen uitvoeren en dan het resultaat hier neerzetten (of naar mij pb-en)?

Toegevoegd na 49 minuten:
Bij je private IP moet denk ik 192.168.2.100 staan.

Probeer dat eens en laat ons dan maar weten wat er gebeurt.
rose
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
private ip is idd adres van men router
men lan IP (?) is: 192.168.2.1 (dit staat achter Ipv4 adres)
men standaard gateway is: 192.168.2.100 bedankt voor je hulp
rose
13 jaar geleden
Nee, je IPv4 (ip) adres, van de computer, is volgens het plaatje 192.168.2.100. Je gateway / router / DHCP-dserver heeft 192.168.2.1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
idd. intern IP address 192.168.2.100
Dus je moet in je router de forwarding doen naar 192.168.2.100
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ok, zal zo ff een screenshot toevoegne van hoe ik em nu gedaan heb dan, als je daar even naar zou willen kijken??:D
sowieso bedankt voor alle hulp, waardeer het zeer.
snap niet egt waarom t zo moeilijk is, pagina's vol recensies beweren dat het supermakkelijk zou moeten zijn. maar ja, zeker niet is niet of zij achter een router opereren.