Kan je in Excel een kolom percentages van totaal toevoegen?

Ik heb een kolom met laten we zeggen het aantal aangemelde bezoekers van een bepaalde groep, het totaal heb ik berekend met 'SOM', tot dusver snap ik het volkomen maar nu vraagt men mij een kolom toe te voegen waarin per groep het percentage berekend wordt.

Zie voorbeeld, het gaat dus om wat in kolom C moet komen.

We gebruiken Excel 2007.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
4.7K

Het beste antwoord

Ik heb jouw voorbeeld overgenomen en de formules in onderstaand plaatje erbij gezet. De cellen selecteer je en vervolgens klik je op de '%' knop in de Excel knoppenbalk (dat rood omcirkelde ding).
Plaatje bij antwoord
paulus811
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je!

Andere antwoorden (2)

Je doet een SOM van het aantal aanmelding (in CelB8 ofzo)

Dan doe je bij kolom C achter 30+ (Cel C2) =$B$8/100*B2

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik heb het via de afbeelding even duidelijker gemaakt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat moet ik doen? ;o) Goed antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je, helemaal goed, kan ik ze hier weer blij maken! Nog een maandje... dan kan ik op cursus hahaha.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een paar mini cursusjes. Kan handig zijn mocht je vragen hebben tussen nu en een maand in.
http://www.tekstenuitleg.net/artikelen/software/cursus-excel/cursus-excel.html
http://www.learnit.nl/gratiscursus/cursus_excel2007/
http://www.gratiscursus.be/excel_2007/
paulus811
13 jaar geleden
raamklaza, dit gaat niet werken. Je deelt 50 door 100 (is 0,5) x 25 en dat is 12,5 25 is 50% van 50, dus je formule is onjuist.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ai ai ai =B2*100/$B$8
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oeps, ja, was me niet eens opgevallen... *zucht* ik en cijfertjes!
Zet in kolom C2: =SUM((B2/$B$5)*100)

Kopieer de formule naar C3 en C4.

Toegevoegd na 1 minuut:
Oh en het kan handig zijn aan te geven dat het resultaat niet meer dan twee decimalen mag bevatten. Dat doe je door rechtermuisknop op de cel, Format Cells, kies voor number. Als het goed is staat er achter "decimal places" al 2, dan hoef je alleen maar op OK te klikken.