Soms heb ik veel foto's te sturen per e-mail aan iemand anders. Bestaan er programma's om de nummering opeenvolgend te maken?

De nummers zijn dan niet opeenvolgend, omdat ik er een paar heb uitgehaald.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (4)

Je kan gewoon de naam wijzigen van de foto, door met je rechtermuis er op te klikken. Dan kun je ze bv als volgt nummeren: 1. (naam foto). Op die manier komen ze weer op volgorde.
Via Yousendit kun je mails versturen met grote bijlagen (tot 2 gb). Is ook mss wel handig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er bestaan programma's die het je vergemakkelijken.

bv. bulkrename op

Ik gebruik zelf total commander als file browser, en daar kan je het ook mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met Joe Filerenamer kun je de files in 1x hernoemen, opvolgend, naar datum etc etc...
http://www.heise.de/software/download/joe_aka_winrename/19088

Men kan ook in Winwdos een hele lijst aan bestanden selekteren en dan op F2 drukken. Geeft men nu 1 bestand een naam, krijgen alle bestanden dezelfde naam met een volgnummer. Met Joe ziet men van te voren hoe de bestanden gaan heten.

Toegevoegd na 2 minuten:
Dit is de oorsponkelijke link http://toolsandmore.biz/Central/Produkte/Software/Datei-Tools/Joe/

Hier liggen nog meer handige tools.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik gebruik ACDSee voor al mijn foto's te bekijken. Daar zit ook een handige rename optie in.
Map openen waar de foto's in staan met ACDSee browser, je kunt de foto's slepen in de volgorde dat ze moeten staan, dan alles selecteren -> rechtermuisknop -> rename.
Hier kun je nog wat extra opties instellen indien nodig.
Kimath