Hoe kan ik goed worden in FL Studio 9?

Ik heb FL Studio 9 gekocht en wil muziek gaan maken (Dance) Ik weet hoe alles werkt, maar: Ik heb geen idee waar(mee) ik moet beginnen. Kan iemand me helpen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (2)

Ik gebruik FLstudio al jaren en ga vaak als volgt te werk.
Eerst maak ik een beetje leuke beat, vervolgens probeer ik een beetje aardige baslijn te bedenken waarna je kunt gaan nadenken over een melodie.
Als je deze basis hebt is het heel simpel om hier variatie in aan te brengen dmv van breaks, meer instrumenten.
Maar verder is het gewoon heel hard oefenen en je creativeit het werk laten doen.
Met FLstudio zijn je eigen fantasie en de hardware van je pc de enigste grens ;-)
Benieuwd naar je eerste hit...!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon kijken wat er allemaal mee kan,, ga een beetje met synths en effecten spelen. Nadat je een tijdje bezig bent kom je wel wat leuks/interessants tegen.
Van te voren plannen wat je wil, werkt vaak toch niet naar mijn ervaring =P