Kan je een lijst maptitels kopiëren ( niet de inhoud ) en in word of excel plakken, overzicht films?

Ik heb een schijf met films in allemaal mappen, kan ik de titels van deze mappen kopiëren naar een word bestand om een overzicht te krijgen. Welke films staan op een bepaalde schijf???

Picture for question
3 maanden geleden
in: Software
Ikhebgeenidee
3 maanden geleden
Kun je iets met https://www.computerhope.com/issues/ch000772.htm ?
Engelse zoektermen (print filenames directory) in bv Google geven nog veel meer mogelijkheden.
Cryofiel
3 maanden geleden
Gewoon in een command prompt naar die map gaan, en dan 'dir' typen.

Antwoorden (1)

Open de opdrachtprompt (Start -> Uitvoeren -> cmd Enter)
Ga naar de map waarvan je de bestanden wilt weergeven.
De opdracht dir > C:\maptitels.txt levert een tekstbestand dat je naar Word kunt kopiëren.
Toegevoegd op 14 januari 2024 07:30: bron
SimonV
3 maanden geleden
Vortexxx
3 maanden geleden
Je syntax is vrij rommelig, voor iemand die niet bekend is met cmd is dit heel overzichtelijk. Start -> Uitvoeren -> cmd werkt bijvoorbeeld niet voor de mensen met Windows 10 of 11, beter was dus <windowstoets+r> te zeggen, want dat brengt je in alle gevallen naar het uitvoervenster, en je vergeet de cd <dirnaam> ertussen te voegen, lijkt mij een essentieel dingetje, want 'ga naar de map waarvan je de bestanden wilt weergeven' is best lastig te doen in command prompt als je de syntax niet weet.
Vortexxx
3 maanden geleden
"De opdracht dir > C:\maptitels.txt levert een tekstbestand dat je naar Word kunt kopiëren."
Word is minder geschikt, Excel of GoogleSheets is beter, want die lijst bevat ook tijd en datum, en bij een directory met honderden mappen wordt dit een vervelend klusje om met de hand te verwijderen.
kuifje
3 maanden geleden
Beste Simon, De filmschijf staat op een externe schijf E:\ 2 TB lukt dit ook met opdracht prompt???
Ik werk met windows 7.
SimonV
3 maanden geleden
Als je in de opdrachtprompt zit en E: typt, zou het moeten werken.