Hoe kan ik een bepaald programma kiezen om mijn documenten te openen op mijn laptop?

ik heb al mijn documenten en afbeeldingen overgezet naar mijn nieuwe 2dehands laptop die ik aankocht omdat die sneller werkt dan mijn oude.
ik kan mijn documenten niet meer openen zoals vroeger en moet nu met rechter muisknop "openen met" om deze documenten te openen met een programma dat ik kan keizen. ik zie nu ook dat er in de rechter benedenhoek een groen vierkantje is met een aangemerkt v'tje wat ik vroeger nooit gezien heb bij mijn vorige laptop. ik heb al gezocht bij instellingen om te proberen een bepaald programma aan te duiden om al mijn documenten te openen maar dat is niet gelukt.

Picture for question
5 maanden geleden
in: Software

Antwoorden (1)

Als Windows nog niet weet met welke app een bestaand bestand geopend moet worden, kies je inderdaad "Openen met". Als daar de gewenste app niet bij staat, kies dan voor "Kies andere app". Zie je de app die je wilt gebruiken? Klik dan op "altijd". Als je de app niet ziet, dan moet hij waarschijnlijk nog geïnstalleerd worden. Doe dat eerst en herhaal deze stappen.
De groene vinkjes betekenen dat het bestand in kwestie is gesynchroniseerd met Microsoft's One Drive, dat is je cloud-opslag bij dit bedrijf.
escape
5 maanden geleden
samaiphon
5 maanden geleden
Ik heb je raad opgevolgd maar "altijd" heb ik nergens zien staan om dat programma altijd daarvoor te gebruiken dus het probleem is nog niet opgelost.
samaiphon
5 maanden geleden
Ik heb het gevonden! rechtermuisknop klikken op het item en bij "Instellingen" daar kan men onder "Algemeen" kiezen voor "Wijzigen" en een programma kiezen. Simpel als pompwater hehe. Toch bedankt voor jullie hulp.