Hoe kan je een handtekening verwijderen uit een PDF bestand?

Beste mensen, ik heb een pdf digitaal ondertekend met mijn eigen handtekening. Nu wil ik deze handtekening weer verwijderen onder het document maar dit lukt mij niet. Ik gebruik Foxit PDF wie weet hoe ik deze handtekening weer wegkrijg?

7 maanden geleden
in: Software
1.3K
TurfGraver
7 maanden geleden
Orgineel opnieuw downloaden of openen als deze lokaal staat.

Antwoorden (2)

Dit kan alleen met Foxit Pro:
1. Klik op het tabblad Bewerken in de menubalk
2. Klik op het driehoekje naast Object bewerken en selecteer Afbeelding.
3. Dubbelklik op de pagina om naar de modus Afbeeldingseditor te gaan.
4. Zoek in de werkbalk het gumpictogram in de groep Extra en gebruik vervolgens de gum om de handtekening te wissen.
SimonV
7 maanden geleden
Een ondertekend PDF-bestand heeft twee handtekeningen:
a) De zichtbare handtekening (een soort plaatje van een handtekening).
b) De elektronische handtekening (een niet-wisbaar kenmerk van het document).

Als je alleen de zichtbare handtekening wilt wissen, zijn daar bepaalde tools voor. Maar als je daarmee de zichtbare handtekening wist, krijgt de lezer nog steeds de melding "Dit document is digitaal ondertekend door <naam> op <datum>", of iets vergelijkbaars.

Als je ook (of alleen) de elektronische handtekening wilt wissen, kun je het document het beste afdrukken naar een PDF-printer. Dat is een "printer" die het document niet op papier afdrukt, maar er een PDF-bestand van maakt.

Installeer dus een (gratis) PDF-printer en druk je bestand daarnaartoe af. Geef een andere bestandsnaam op, anders overschrijf je het origineel.

Als je het oorspronkelijke document zo "afdrukt", krijg je een nieuw PDF-bestand dat niet meer elektronisch is ondertekend, maar nog wel de zichtbare handtekening bevat. Wil je die ook weghebben, dan kan dat voor, of beter na, de voorgaande stap met een PDF-bewerkingstool.
Cryofiel
7 maanden geleden