Wat is de beste manier om de snelheid van een Wordpress website te optimaliseren?

Met Wordpress heb ik problemen om de snelheid van een website te optimaliseren. Hoe kun je dit het beste aanpakken als je weinig kennis hebt van programmeren? Plugin? of uitbesteden?

8 maanden geleden
in: Software
Ikhebgeenidee
8 maanden geleden
Een plugin lijkt me niet de oplossing (op lange termijn). Betekent nog meer code laden, dus nog trager.
Er zijn vast tools om te achterhalen waarom het laden zo lang duurt. Ik zou het daarin zoeken.
paulus811
8 maanden geleden
Ik heb de plugins WP Debugging en WP Healthcheck geïnstalleerd en daarmee kun je precies zien waar de traagheid vandaan komt. Maar als je net als ik weinig ervaring hebt met programmeren, kun je met de uitkomsten en adviezen eigenlijk nog niets. Mijn volgende stap is uitbesteden, ik kom er zelf niet uit.

Geef als eerste antwoord