Kun je open office bestanden opslaan al word of excel bestanden?

Toegevoegd na 23 minuten:
Blijft de opmaak ook goed?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (3)

Ja. Dat gaat moeiteloos! Lezen & schrijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon 'opslaan als' kiezen, en vervolgens klikken op het pijltje naast het vak naast 'opslaan als' (staat standaard op odt of iets dergelijks, maar als je het lijstje opent kun je allerlei indelingen kiezen. In het algemeen zie je geen of nauwelijks verschil bij openen in word, maar soms (zelden) kan er een klein verschil zijn in de opmaak. Het verdient dus aanbeveling om met bepaalde opmaakvormen te experimenteren om te zien of de bedoelde vorm ook het gewenste resultaat te zien geeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de / -optie kan je instellen dat dat "standaard" ("default") gebeurt.
Onder / zoek je "Ältijd opslaan als" en kies je wat jouw voorkeur heeft.

Daar kan je ook instellen dat jouw documenten niet op de C:\-schijf wilt opslaan maar (in een bepaalde map op) de D:\-schijf.
Zoek onder / naar / en vul daar een aantal D:\-paden in. Je zult zèlf "met-de-hand" de reeds op de C:\-schijf opgeslagen bestanden daar naartoe moeten verplaatsen èn je moet die mappen wel zelf eerst aanmaken!

Dat is sterk aan te raden, want als je ooit de C:\-schijf zou moeten formatteren, dan hoef je nog niet jouw documenten, sjablonen (bijv. standaardbrieven met jouw briefhoofd en bepaalde papierformaten, die je graag gebruikt), en wat dies meer zij kwijt te zijn.

Als je dat hebt ingesteld kan je altijd per document ervoor kiezen om het anders op te slaan: in het"Opslaan als"-venster onder de bestandsnaam heb je die keuze.

Experimenteer er maar eens mee!