Als je een video opneemt met je smartphone, kan je dat ook doen zonder microfoon?

Ik blijf moeilijkheden hebben met Mobizen, het programma dat ik gebruik om bestaande video's te downloaden. Ik heb hierover al een vraag gesteld, en toen tips gekregen die werkten. Dus ik heb de rechten van andere apps uitgeschakeld (behalve telefoon), de cache gewist enz... en het is een hele tijd goed gelukt. Maar nu kan ik weer niet meer opnemen, weer krijg ik altijd die popup dat mijn microfoon bezet is.
Ik vraag me nu af of er ook een andere manier is om video + audio op te nemen, dus waarbij het zonder microfoon opgenomen wordt. Dus waar je eigenlijk de video op de één of andere manier download.
Omdat ik dat maar heel heel sporadisch moet doen, zoek ik iets wat gratis is.
Via laptop is ook goed.

Mobizen is een app natuurlijk, geen programma.
Smartphone is Android, Laptop is Acer.

een jaar geleden
in: Software
1.7K
LeonardN
een jaar geleden
Ik snap weinig van je probleem en hoe je het denkt op te (kunnen) lossen.
Vertel wat je gebruikt
-hardware
-OS
-software
Vertel wat je doet / wil doen (het uiteindelijke doel)
Leg uit waar je tegen aan loopt "Mobizen, het programma dat ik gebruik om bestaande video's te downloaden"
Mobizen is geen programma om bestaande video's te downloaden.
Mobizen gebruik je om een video te maken van wat er op je scherm gebeurt.
Bedoel je dat je iets doet als het volgende.
-Je ziet iets op Youtube.
-Je wil dat filmpje op je telefoon
-Je opent Youtube en je opent daarna Mobizen om je scherm op te nemen.
-Op deze manier creëer je een opname van een video (je downloadt hem NIET je maakt als het ware een video van een video) Dit leg ik uit omdat anderen je verhaal waarschijnlijk ook verwarrend zullen vinden.
Als je uitlegt van welke site/dienst je een video wil hebben zijn daar wellicht betere methodes voor.
liveisgreat
een jaar geleden
inderdaad, een (stukje) video van een video. Goed verwoord. Waar, dat is verschillend bv Vimeo, Youtube... Mobizen is idd een app, geen programma. Voor de rest denk ik dat de gegeven info volstaat?
LeonardN
een jaar geleden
Voor de rest denk ik dat de gegeven info volstaat?
Niet echt, ik weet niet welk OS je gebruikt bijvoorbeeld*. Het duurde me een kwartier en het 3x herschrijven voordat het lampje ging branden bij mij.
Dat heeft niets te maken met app en programma, dat zijn synoniemen.
Het gaat om het idee van opnemen vs. downloaden wat de verwarring brengt, en vragen om iets wat in mijn ogen buiten je wens om gaat. Je wensvraag is:
"Hoe krijg ik een video van Vimeo of Youtube op mijn smartphone of laptop?" (juist?!)
Maar omdat je zelf een methode hebt aangeleerd EN tegen een probleem aanloopt wat je zonder die methode nooit zou hebben, krijg je een vraag/antwoord die daar totaal niet op lijkt. Wat je beter kan doen is de video niet opnemen, maar downloaden. Dan heb je namelijk helemaal je microfoon niet nodig Oplossing: Voor laptop
https://stacher.io Voor *Android (gebruik je dat*?!)
(zoek in Google Play op:) Videodownloader
Vortexxx
een jaar geleden
Als ik het zo lees is Mobizen een screenrecorder en geen downloader. Waarom niet met de native Camera app in je Android filmen en dat via Google drive o.i.d. uploaden, en dat je dan met je Acer Laptop weer downloadt? Als ik de reviews van Mobizen lees zijn het allemaal zwakzinnigen die het programma gebruiken. Neem gewoon de normale route om video's op te nemen(camera app) en transporteer het via googledrive of neem het SD kaartje uit en kopieer het direct.
LeonardN
een jaar geleden
@Vortexxx
De native camera app doet geen schermopnamen.
Dat zou dus betekenen dat je ECHT gaat filmen, ipv screenrecorden. Dus dat je de camera van de smartphone richt op een ander scherm waar de video op afspeelt.
Bijzonder als je dit voorstelt dat je dan een ander zwakzinnig durft te beschouwen....
Screenrecorden van video is in dat geval een pak zinniger.

Antwoorden (2)

Dat zou met AZ Screen Recorder moeten kunnen.
Stap 1. Installeer deze opname-app op je Android-telefoon en start deze.
Stap 2. Klik op het tandwielpictogram op uw scherm om het menu 'Instellingen' te vinden.
Stap 3. Tik op de optie 'Audiobron' en selecteer 'Geen audio' om uw scherm op te nemen zonder geluid.
SimonV
een jaar geleden
LeonardN
een jaar geleden
+Correct antwoord op de vraag.
liveisgreat
een jaar geleden
Dankjewel alweer, Simon V. Het punt is dat ik wél audio wil opnemen, maar dat ik me afvraag of dat ook zonder micro kan. Omdat die zogezegd altijd bezet is, hoewel ik de rechten heb beperkt tot apps waarmee ik kan telefoneren. Dus Mobizen neemt wel de video op, maar geen audio. Met jouw tips ivm mijn vorige vraag hierover, ging het nochtans een hele tijd goed. Ik probeer AZ screenrecorder eens, maar met audio dus.
LeonardN
een jaar geleden
@liveisgreat
Ik snap niet zo goed waarom je er van doordrongen bent dat een video van een video maken überhaupt een beter idee is dan gewoonweg de video downloaden.
Als je downloadt heb je in het geheel geen microfoon nodig.
SimonV
een jaar geleden
Video's downloaden kan met deze apps:
https://thimpress.com/10-best-free-video-downloader-apps-for-android/ Uitzending gemist:
https://downloadgemist.nl/
Ja, je kunt een video opnemen met je smartphone zonder microfoon. De kwaliteit van de audio zal echter minder goed zijn dan wanneer je een microfoon gebruikt.
10 maanden geleden