Mappen niet meegekomen bij upgrade email programma Thunderbird 2.0 naar 3.0

Ik had een paar sub-mappen in mijn inbox staan die niet meer te vinden zijn. Waar zijn deze gebleven?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Dit probleem heb ik ook gehad. De mappen staan nog op je schijf, maar Thunderbird ziet ze niet meer.

De snelle oplossing, wel met enig risico:

1.  Maak in Thunderbird een paar willekeurige mappen aan. Noem ze bijvoorbeeld aaa, bbb, ccc enzovoort. De mappen zijn leeg.

2.  Heel belangrijk: stop Thunderbird.

3.  Ga op je schijf naar de plek waar die mappen staan. Zoek de mappen die je niet meer ziet. Meestal herken je ze aan hun naam; soms heten ze ef83dab1c2 of zo, in dat geval kun je ze in Kladblok openen om de inhoud te bekijken om te weten om welke map het gaat.

4.  Verplaats de bestanden naar de plek waar je je mappen (nu dus: bestanden) aaa, bbb, ccc enzovoort hebt gemaakt. Let erop dat je altijd zowel een mapnaam als een mapnaam.msf hebt.

5.  Verwijder aaa en aaa.msf , en hernoem mapnaam naar aaa , en mapnaam.msf naar aaa.msf . Doe dit voor elke map (nu dus: bestand) die je kwijt was.

6.  Start Thunderbird. In aaa, bbb, ccc enzovoort zie je nu je verloren mappen. Je kunt ze nu weer op de normale manier verplaatsen en hernoemen.

De manier *zonder* risico:

1.  Downgrade naar je vorige Thunderbird-versie. Je verloren mappen zullen nu weer zichtbaar zijn in Thunderbird.

2.  Verplaats binnen Thunderbird je mappen naar een heel gewone plek tussen je andere mappen, dus niet onder de inbak.

3.  Upgrade opnieuw naar de nieuwe Thunderbird.

4.  Verplaats binnen Thunderbird je mappen naar de plek waar je ze wilt hebben (dus naar waar ze oorspronkelijk stonden).
Cryofiel
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je, kan ik voor het downgraden gewoon de software via het Windows configuratiescherm verwijderen? en dan versie 2 weer installeren. Verwijdert hij niet de bestanden bij het de-installeren van versie 3?
Cryofiel
13 jaar geleden
Ik heb gedowngrade door versie 2.x te downloaden van de site van Thunderbird. Die heb ik domweg over versie 3.x heen geïnstalleerd - ging prima. Voor de zekerheid zou ik een kopie maken van de map waarin je mailmappen staan. Dat is sowieso aan te raden, of je nu een upgrade of een downgrade doet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb de mappen al weer terug, gewoon gedowngrade.
Ik heb nog een kopie op mijn oude laptop, ik was nl ook aan het overzetten van mij W Vista laptop naar mij W 7 laptop.
Nu die mappen nog verplaatsen. Gelukt, ik heb ze gesleept. Het gekke is dat nu mijn mail aankomt in een andere inbox vreemd. Maar ik heb gelukkig alles weer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ze onder locale mappen gezet. Nu moet ik wel weer naar versie 3 kunnen upgraden toch met behoud van de mappen?
Cryofiel
13 jaar geleden
Fijn te horen dat je ze terughebt! Als je ze onder lokale mappen hebt gezet, zou je inderdaad zonder problemen moeten kunnen upgraden. En mocht je ze weer kwijtraken - je weet nu hoe je ze weer terugkrijgt!   ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel erg bedank 10 punten verdiend! en een pilsje ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Top, thanx