Hoe kan ik mij volle harde schijf terug leeg maken op mijn latop?

Ik vermoed dat ik ooit eens een back-up van mijn harde schijf heb ingesteld en dat dit de reden is dat mijn SDD daarmee vol zit. Er wordt nu ongeveer 50Gb ingenomen en er nog slechts 6,6GB vrij is wat niet logisch is omdat ik bijna nooit foto's of video's of muziek e.d. opsla dus ik zou niet weten hoe mijn SDD anders zo vol geraakt is. In elk geval hartelijk dank voor jullie hulp met dit probleem.

een jaar geleden
in: Software
2.1K
ronron1212
een jaar geleden
Backup opzoeken en verwijderen. programma's die je niet meer gebruikt verwijderen.
samaiphon
een jaar geleden
OK ik probeer dit en bedankt
samaiphon
een jaar geleden
hoe en waar kan ik die backups vinden op mijn harde schijf?
ronron1212
een jaar geleden
Ja dat zal toch zelf moeten zoeken ik weet niet waar je die hebt neer gezet
BonBonvanJohn
een jaar geleden
De windows installatie neemt sowieso al een kwart (misschien meer) van de ruimte in. Dan met office applicaties en andere applicaties ga je al snel naar de helft van je opslag. Ik denk niet dat dit te maken heeft met een backup maar met achtergebleven bestanden van Windows update die ophopen. Schoon je C schijf op met 'schijfopruiming'. Vink alles aan en verwijder. Ik schat zo in dat je een computer hebt met een niet te vervangen 64GB eMMC opslag. Die gaan op den duur een probleem krijgen met Windows update vanwege te weinig ruimte. Dat is ook al wat je nu ziet bij laptops met slechts 32 GB eMMC
ronron1212
een jaar geleden
@BonBonvanJohn heb je het over geheugen want schijven zijn veel groter

Antwoorden (1)

Zelf gebruik ik hiervoor Treesize.
https://www.jam-software.com/treesize_free
Als je ziet welke onnodige bestanden veel ruimte innemen, kun je deze verwijderen.
Daarnaast kun je met de gratis versie van Ccleaner je computer opschonen.
https://www.ccleaner.com/nl-nl/ccleaner/download
Toegevoegd op 18 november 2022 11:39: bron
SimonV
een jaar geleden