Hoe maak je van CSV een Excel?

Hallo iedereen
Mijn vraag is simpel. Hoe maak je van CSV een Excel? Ik heb al enkele fora geraadpleegd, waaronder https://bestand.info/onderwerp/12/hoe-maak-je-van-csv-een-excel , maar deze stappen zijn voor mij niet zo duidelijk. Kan iemand uitleggen hoe dit moet in duidelijke stappen?

alvast bedankt!

een jaar geleden
in: Software
1.6K

Antwoorden (1)

Je opent de lijst in de CSV-opmaak. Dan klik je linksboven op Bestand, en kiest voor 'Opslaan als'. Je geeft de plek aan waar het opgeslagen moet worden en dan komt het belangrijkst: hieronder staat eerst de bestandsnaam en dan Opslaan als CSV, maar als je daar rechts op het pijtje klikt krijg je een hele lijst met andere keuzes. Daar kies je voor Excel-werkmap (op mijn apparaat is dat de eerste van allemaal). Klik je vervolgens op Opslaan, dan heb je van de CSV een Excel gemaakt.
Amadea
een jaar geleden
AnnBoo8146
een jaar geleden
Mijn ervaring is dat, als je een bestand met een CSV-opmaak opslaat als een Excelbestand, alles in Kolom A komt te staan en dus niet netjes verdeeld over meerdere kolommen. De verschillende gegevens worden dan gescheiden door een puntkomma (;);
Dit is eenvoudig op te lossen, door in Excel de optie "Tekst naar kolommen" te gebruiken, waarbij je als scheidingsteken de puntkommen (;).