Is het verboden PS3 game te emuleren (DISC)?

Ik had gelezen dat het mogelijk is om PlayStation 3 games te emuleren, geen gedownloade game maar met een disc. Ik weet dat Games downloaden en emuleren verboden is in Nederland. Maar is het spelen van disc games niet verboden omdat je het dan al in bezit heb?
Om precies te zijn met de website “RPCS3”.

een jaar geleden
in: Software
1.4K

Antwoorden (1)

Emulatiesoftware is in principe legaal te gebruiken.
Maar je hebt er vaak ook zaken voor nodig die auteursrechtelijk beschermd zijn.
Niet alleen de spelletjes, maar ook de firmware e.d.
Die mag je alleen gebruiken als je ook het origineel bezit.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
een jaar geleden