Hoe kan ik paginanummers laten beginnen vanaf een bepaalde pagina?

Hoe kan ik paginanummers later laten beginnen in een Word-document? Wanneer ik google, wordt er alleen verteld hoe je paginanummering kan starten op pagina 2. Wat als ik paginanummers na de inleiding of vanaf pagina 7 wil starten? Kan dat dan helemaal niet?

25K
Amadea
2 jaar geleden
Lees ook bij:
- https://www.startpagina.nl/v/computers-internet/software/vraag/99525/paginas-nummeren-2007/
- https://www.startpagina.nl/v/computers-internet/vraag/637371/zorg-ervoor-1e-pagina-paginanummer/
- https://www.startpagina.nl/v/computers-internet/software/vraag/552241/verschillende-hoofdstukken-nummering-voetnoten-iedere/
- https://www.startpagina.nl/v/computers-internet/software/vraag/534493/paginanummering-instellen-voorloopnullen/

Het beste antwoord

Stap 1: Klik in je document op de pagina waar jij de paginanummering wil laten beginnen. Pagina 7 dus.

Stap 2: Je moet nu een ‘sectie-einde’ invoegen op deze pagina. Klik in de balk boven in je scherm op ‘indeling’. Ga in dat menu naar ‘eindemarkeringen’ en klik daarbinnen op ‘volgende pagina’. Nu heb je Word laten weten dat dit de eerste pagina is van een nieuwe sectie in jouw document.

Stap 3: Dubbelklik, op diezelfde pagina en dus binnen deze sectie van jouw document, in het gebied van je kop- of voettekst. (Koptekst is tekst die helemaal boven aan je pagina zou komen te staan. Voettekst is tekst die helemaal onder aan je pagina zou komen te staan.) Als je dit doet opent Word het tabblad ‘koptekst voettekst’. Zie hieronder.

Stap 4: Klik op de knop ‘Aan vorige koppelen’ om de nieuwe sectie los te koppelen van de vorige sectie. De knop moet dus uitgeschakeld worden.

Stap 5: Ga nu naar ‘Paginanummer’ en klik op ‘paginanummer’.

Stap 6: In het onderstaande venster kun je kiezen hoe je jouw paginanummers wil uitlijnen (rechts, links, buiten, binnen, gecentreerd).

Stap 7: Klik op ‘opmaak’. Je ziet dan onderstaand venster. Geef daarin aan met welk getal de paginanummering in deze sectie moet beginnen en klik op ‘ok’. Bij jou ‘1’ dus.
SimonV