kan ik met Photoshop een afbeelding in 4 gelijke stukken verdelen?

ik wil een foto in 4 gelijke stukken verdelen om die foto

Toegevoegd na 11 uur:
Ik heb zegmaar een foto,
die wil ik in 4 gelijke delen verdelen, dus 4 blokken,
en sorry, maar ben een leek op het gebied van Photoshop, ik gebruik Elements7

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
8.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
om die foto... ?

Het beste antwoord

Je wilt een vierluik maken?

In Photoshop kan je Guides (weet niet de NL naam, zit in de view menu) definiëren. Die kan je precies op een horizontale of verticale positie plaatsen. Dus reken even uit wat het midden is.

Dan kan je eenvoudig een vierkant selectie maken (hij plak aan die guide als een steuntje). Dus met 4x selectie, kopiëren en plakken in een nieuw bestand zal de truc doen.

Je kan ook een nieuw document maken van helft van de hoogte en de helft van de breedte van de grootte. Dan plak je het gehele origineel plaatje en hij zal voor merendeel uit de canvas zijn. Dus verplaats die dan in 1 van de hoeken.
Doe dit 4x.

Toegevoegd na 50 seconden:
Misschien zit op deze site een leuke tool die het voor je doet...
http://www.photo-freeware.net/image-editing.php

Toegevoegd na 10 uur:
Je kan ook de afbeeldingen 4x kopieren (dupliceren) of op bestandsniveau).
Als de dan in de afbeelding de canvas verkleint tot de helft van de hoogte en de helft van de breedte van de grootte. Kan je daarbij ook opgeven hoe het beeld aligned moet worden. Dus in welke hoek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1. Voor de Guides zul je dan ook even de Rulers (linialen) aan moeten zetten: View > Rulers (of Ctrl+R)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat was wat ik bedoelde,
maar dan zij ik het met wat minder woorden

Andere antwoorden (1)

Ja dat kan,
gewoon een stuk selecteren dan knippen en weer plakken en dat dan 4x