Is het mogeliijk om foto's los te maken uit een pdf document waarin meerdere foto's een voorstelling vormen?

de bedoeling is om 1 foto ergens anders voor te gebruiken

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
1.1K

Antwoorden (3)

Gewoon uit een pdf-document kun je geen foto's los verwijderen zonder hulpmiddelen.

Je kunt echter met verschillende grafische programma's het wel voor elkaar krijgen.
Ik gebruik snag-it, daarmee kun je een "screenshot" maken van een bepaald gedeelte van je scherm, in dit geval dus van die foto uit het pdf-document.
Sla die screenshot op en je hebt de foto.

Mocht je windows 7 gebruiken, daar schijnt zo'n programma standaard in te zitten.

Toegevoegd na 1 minuut:
In Windows 7 zit het in je Startmenu. In de Nederlandse versie heet het "knipprogramma".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je acrobat writer ter beschikking hebt: Hiermee kan je copieren uit documenten. Anders kan je altijd de PDF opslaan als webpagina en de plaatjes dan kopieren met http://www.pdfpdf.com/pdfconverter.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan veel eenvoudiger!

Zoek op je toestenbord de knop "print screen" en druk hierop als je de foto op je scherm hebt staan.

Dan open je "paint" en plak je de scherm afbeelding in het nieuwe bestand. Dan kun je de betreffende foto selecteren en uitknippen. Die selectie kun je vervolgens in vrijwel elk bestand plakken.

Hieronder een youtube tutorial
http://www.youtube.com/watch?v=8wRKj95JyS4