Hoever gaat jouw computerkennis?

Shift + F7, opslaan ja/nee.
Waar doet dit jou aan denken?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Software
3.1K

Het beste antwoord

Zucht, ach ja, die goede oude tijd met Wordperfect... Ik heb er heeeeel lang over gedaan om over te gaan naar Word. Ik heb zelfs (Corel)WordPerfect 9 nog op mijn computer gehad, maar goed, op een gegeven moment werkt het uiteraard niet als iedereen word gebruikt en jij niet.

De commando's... van wat ik me nog herinner:
F2: Zoeken
Shift F2: achteruit zoeken
Alt F2: Vervangen
CTRL F2: Spellingcontrole
F3: Help
F4: Inspringen
F6: Vet
Shift F6: Centreren
Alt F6: Spriong rechts
F7: Einde
Shift F7: Printen
CTRL F7: Voetnoot
Alt F7: Kolom/Tabel
F8: Onderstrepen
Shift F8: Opmaak
CTRL F8: Lettertype
F10: Bewaren
Shift F10: Opvragen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Wordperfect 4.2 of 5.1. Toen het programma "Word" nog ontdekt moest worden. Ja, zo oud ben ik al.

Bert Visscher heeft het ook nog gebruikt in een conference.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Top!. Shift-F7-6 printvoorbeeld. Heb nog op de Helpdesk van WordPerfect gewerkt!. Super. Mooie tijd !.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ken mensen die Shift-F7 zeggen, in plaats van shit. En die zijn vast net zo oud als jij en ik :-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik deed al wordprocessing op de Commodore 64. Voor WP hadden we ook nog een ander word processing pakket op de DOS bak, ben even kwijt hoe dat heette.
Als kind kon ik al met dos overweg. Maar dat was voornamelijk omdat ik spelletjes moest opstarten kopiëren en verwijderen. Toen Windows kwam hoefde ik slechts nog te klikken. Met word hield ik me niet bezig toen. Dat is dus nog echt te vroeg voor mij. Hehe..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In mijn tijd waren computers nog van hout....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit antwoord was semi-serieus bedoeld. Computer betekent tenslotte letterlijk "rekenmachine".
Sneltoetsen zijn bij mij alleen bekend met Ctrl, Alt en Scroll Lock.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
CTRL-ALT-DEL
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik gebruik Vi als text editor, dat stamt uit 1976 en is dus ouder dan WP of MS DOS. Het kent helemaal geen menuknoppen of iets dergelijks. Opslaan gaat met
":w" en in plaats van pijltjestoetsen gebruik je hjkl. Gaat mijn computerkennis nu ver? ;)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat heb ik ook helemaal nergens beweerd.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Daar heb je zeker gelijk in. Daarom als aanvulling... Ik gebruik Vi(m) sinds een jaar of 4 als dagelijkse text editor. Overigens heb ik WP vroeger in het DOS-tijdperk ook wel gebruikt, alleen ben ik daar gewoon niet erg trots op...
Dit is van voor mijn tijd....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mijn computerkennis gaat vooral ver op het gebied van nu. Downloaden, installeren, netwerken, gadgets op de pc en met name Ubuntu (Linux) en Mac. Ik houd ervan om alles te ontdekken van programma's of dingen als iets niet lukt dan blijf ik zoeken en proberen tot het lukt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mijn kennis gaat gaat erg ver denk ik.

Mijn eerste PC (286 16Mhz (in turbo), 640Kb met 384k extended) en een vga scherm stamt ergens uit 1990 en ik heb hem nog steeds.

Gewerkt dos, wp, de wel bekende dos-shell etc. En de eerste windows versie 1.0. Daarna kreeg je ook nog os/2 e.d.

Leuke tijd maar nooit meer :-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat heeft minder met 'kennis' te maken, meer met 'ervaring'. Net zoiets als WP installeren vanaf een stapeltje diskettes, je moet het een keer gedaan hebben om te weten wat het is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja Wordperfect.

Wie kent echter nog?
1. Sys32768?
2. BYE
3. C3 00 FE
4. LDA 03

Graag computer en platform? :)

Toegevoegd op 23-04-2009 12:15:56
En
5. Poke 43728, 16
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
kan me nog een cheat van prince of persia herinneren.
shift + s
health cheat ofzoiets.