Hoe kun je efficiënt verwijzen naar bijlages in Word?

Hallo,
Ik zit met een probleem waar ik telkens opnieuw tegenaan loop en waar ik elke keer geen fatsoenlijke oplossing voor kan vinden. Wanneer ik in Word documenten opstel zitten hier vaak bijlages in zoals tekeningen, excelsheets e.d. Deze worden uiteindelijk allemaal als PDF toegevoegd aan het word bestand (wat dan is opgeslagen als PDF).

In de tekst is het noodzakelijk om telkens naar deze bijlage te verwijzen, dat is dan vaak met nummering. Echter is het zo dat er vaak niet volgens de uiteindelijke opbouw gewerkt wordt waardoor telkens bijlages worden toegevoegd of verwijderd en je dus elke keer de bijlagenummering moet aanpassen in zowel word, als in de bijlagelijst als in het externe bestand. Is het bijvoorbeeld mogelijk met "veld" te verwijzen naar een document waarbij automatisch de bestandsnaam wordt genomen?

Heeft iemand een goede tip over hoe dit nu functioneel toepasbaar gemaakt kan worden. Het lijkt me niet heel ingewikkeld maar ik heb er nog niets over kunnen vinden.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Software
25K

Antwoorden (1)

Dit kan door naar het tabblad Invoegen te navigeren en vervolgens op Kruisverwijzing te klikken. Vervolgens krijg je een keuzelijstje waar je kan kiezen waar je naar wilt verwijzen (afbeelding, tabel, hoofdstuk enzovoorts). Klik vervolgens op invoegen. Er is nu een automatische verwijzing naar dit hoofdstuk.

Stel voor: je voegt nu een extra bijlage vóór de huidige bijlage in. Dan zal deze een automatische nummering krijgen en zal de huidige bijlage ook een ander nummer krijgt. Door vervolgens ctrl + a te doen, kun je alle tekst selecteren en door vervolgens op f9 te drukken, pas je alle verwijzingen aan.

Ik heb bijgevoegd 2 bronnen.
De eerste geeft aan hoe een Kruisverwijzing kan worden gemaakt en de tweede geeft het ctrl a en f9 gebeuren aan.
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Beste VraagAntwoord, Bedankt voor je reactie, de verwijzingen gebuikte ik al voor onder andere afbeeldingen/tabellen e.d. in de tekst te verwijzen. Maar helaas zijn bijlagen niet te nummeren volgens verwijzingen, het is echter wel wat ik inderdaad zoek. Ik bedank voor je antwoord maar het is eigenlijk net niet helemaal wat ik zoek.
VraagAntwoord66
4 jaar geleden
Zijn de bijlagen aangeduid als kop 1? Dan zou het eigenlijk wel moeten werken. Ik doe dit namelijk ook weleens
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Sorry voor de late reactie,
Normaal gesproken verwijs ik in de lopende tekst al naar een bijlage dus bijv. (zie ook bijlage xx - titel bijlage). Ik begrijp je insteek echter wel beter. Ik vraag me nog wel even af of het automatisch nummeren dan goed door loopt.