Is het mogelijk om in excel een cel een waarde te geven aan de hand van zijn positie?

bijvoorbeeld.
een bepaalde cel staat in rij 1 t/m 10 en krijgt de waarde 1
een andere cel staat in rij 11 t/m 20 en krijgt de waarde 2
op het moment dat ik de eerste cel verplaats naar rij 11 t/m 20 krijgt hij de waarde 2 ipv. de waarde 1. Als ik dezelfde cel weer terug sleep wordt het weer waarde 1.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Software
1.6K

Het beste antwoord

Dit zou moeten werken:

Maak een tabelletje (bv in A1:B5) met de headers: ‘vanaf regel’ en ‘waarde’ en vul deze met 1 en 1, 11 en 2, 21 en 3 enz.
De formule in de te verplaatsen cel wordt dan:
=VERT.ZOEKEN(RIJ();$A$1:$B$5;2;1)
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dankjewel, Hiermee is het gelukt!