Is een oude HP Laserjetprinter 6 MP nog te te installeren op een PC met windows 7 Home Premium?

Specificaties:
HP Laserjet 6 MP
Model: C3982A
Serienummer: NLBB021793

Er is al een verbindingskabel van parallel naar USB.

4 jaar geleden
in: Software
1.8K
LeonardN
4 jaar geleden
Wat gebeurt er eigenlijk als je het aansluit? Herkent Windows uberhaupt dat er iets aangesloten wordt.
Rudolf
4 jaar geleden
Wanneer ik de printer aansluit zonder installatie van de driver dan ziet de PC hem niet.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
https://www.catalog.update.microsoft.com/Search.aspx?q=Laserjet%206P
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
U kunt via de Device manager uw drivers automatisch installeren, of Windows key + R en dan printmanagement.msc typen (ik weet het niet of u Nederlands gebruikt of Engels) maar via Print management kunt u het ook bekijken of het aangesloten is en of het werkt.

Antwoorden (1)

Dat hangt van de geïnstalleerde drivers af.
Op de website van HP staan de drivers voor de HP laserjet 6 MP, die geschikt zijn voor de diverse Windows versies, ook voor Windows 7. Zie de bijgevoegde link.
4 jaar geleden
Rudolf
4 jaar geleden
Ik heb de link bekeken, maar ik zie geen driver voor Windows 7.
AnnBoo8146
4 jaar geleden
Oké, ik begrijp dat je iets anders ziet dan ik.
Zelf heb ik een HP laptop met Windows 7. Als ik naar deze site ga, krijg ik meteen de drivers te zien, die bij mijn Windows-versie horen en dat is Windows NT.
Rudolf
4 jaar geleden
Volgens mij snap ik het dan niet helemaal. Ik ging er vanuit dat ''NT'' een ouder besturingssysteem was, maar dat is dus niet zo? Ik zie 5 drivers onder ''NT'', maar heb geen idee welke ik hjet best kan downloaden.
LeonardN
4 jaar geleden
Ik vraag me ook sterk af of Windows NT datgene is wat HP verstaat onder jouw OS. Ik denk dat het een foutje is. Windows NT is in mijn ogen een heel oude vorm van Windows die gebruikt werd in bedrijven. https://nl.wikipedia.org/wiki/Windows_NT_4.0
Maar je zou het ook kunnen zien als een verzamelnaam voor alle Windows producten.
Echter kan ik me niet voorstellen dat een driver uit 2002 geschikt is voor Windows 7. Dat is 7 jaar voor Windows 7 bestond.