Ligt Spanje tegenwoodig buiten de EU?

Volgens ZiggoGo wel. Ik krijg de melding na inlog op ZiggoGo: helaas, deze video is buiten de eu niet beschikbaar. De klantenservice heeft geen idee (4x door verschillende mensen te woord gestaan)

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Software
2.9K
Amadea
5 jaar geleden
Misschien ben je per ongeluk op een Marokkaans of Algerijns netwerk ingelogd?
tinus1969
5 jaar geleden
Waar in Spanje? Canarische eilanden?

Antwoorden (2)

Even checken:
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/douane/overzicht_eu_landen/

....
Nederland
Oostenrijk
Polen
Portugal
Roemenië
Slovenië
Slowakije
Spanje ---------
Tsjechië
Verenigd Koninkrijk
Zweden

Nee, Spanje zit nog steeds in de EU dus geen stieken Spexit(?!)

Als Ziggo jou niet kan helpen, en je geen gebruik kan maken van dat waar je recht op hebt, kan je zelf de situatie zo maken dat het wel weer lukt via een VPN-service:
https://vpndiensten.nl/informatie/geografische-blokkades/ziggo-go-buitenland/
Waarom via een VPN naar Ziggo kijken wel werkt in het buitenland
Wanneer je via een VPN verbinding het internet gebruikt gaat al je dataverkeer via de VPN server waar je mee verbonden bent. Deze server fungeert als het ware als een soort proxy, een tussenstation. De websites die je bezoekt en online diensten die je gebruikt hebben het idee dat het ip adres van de VPN server jouw ip adres is. Wanneer je dus gebruikt maakt van een VPN server in Nederland zal Ziggo GO denken dat je in Nederland bent. je kunt dan dus tv kijken in het buitenland. Op deze manier wordt het dus wel mogelijk om Ziggo GO in het buitenland te gebruiken. Als je precies wilt weten hoe een VPN werkt kijk je op deze pagina (klik).

(Deze site gaat nog uit van een situatie dat GO enkel in Nederland beschikbaar zou zijn, maar dat maakt voor het antwoord niet uit)
====
https://www.ziggo.nl/entertainment/how-to/ziggo-go-kijken-in-de-eu

Houd er wel rekening mee dat je Ziggo GO in het buitenland alleen mag gebruiken voor een periode van maximaal vier maanden en je in Nederland moet wonen. De nieuwe regelgeving van april 2018, dat alle onlinediensten zonder blokkades overal binnen de EU beschikbaar moeten zijn, geldt alleen voor EU-lidstaten.
Toegevoegd op 07 april 2019 17:26: tekst
5 jaar geleden
De vraag lijkt veel op de vraag die vier maanden geleden op de pagina van Ziggo verscheen.
https://community.ziggo.nl/ziggo-go-96/ziggo-go-werkt-niet-via-internet-in-spanje-34089#post364855
Ziggo GO werkt niet via internet in Spanje
IK ben momenteel in Spanje. Ik heb een iPhone 6 met ziggo go app. Deze werkt wel via 4G, maar niet met via de internetverbinding in het appartement. Ik krijg de volgende mededeling: Niet beschikbaar. Helaas, deze video is buiten de EU niet beschikbaar. Ik zit in de buurt van Benidorm, dus binnen de EU.

Hieronder het antwoord twee maanden geleden van Mark de community moderator van Ziggo
We maken gebruik van de database van Maxmind (GeoIP2 Precision Service – demo*). Als de locatie van een ip-adres daarin 'buiten de EU' geregistreerd staat zal Ziggo GO geen streams toestaan.
Correcte registratie van de locatie van ip-adressen ligt bij de eigenaar van het desbetreffende ip-blok.
*https://www.maxmind.com/en/geoip2-precision-demo
Een oplossing is: de correcte registratie door de eigenaar van het desbetreffende ip-blok.
Spanje is wel het meest gedecentraliseerde land van de Europese Unie.
Het land bestaat uit twee autonome steden (Spaans: Ciudades Autónomas), Ceuta en Melilla, en 17 autonome gemeenschappen (Comunidades Autónomas).
Spanje is sinds 1 januari 1986 nog steeds een EU-lidstaat en heeft 54 Spaanse leden (europarlementariërs) in het Europees Parlement.