Hoe krijg je Powerpoint 2010 standaard in widescreen als je je presentatie laat afspelen?

Nu moet ik steeds naar Ontwerpen gaan en dan naar Pagina indeling en daar kiezen voor "Diavoorstelling 16:10". Als ik dan fullscreen doe voor mijn presentatie dan past het op mijn breedbeeldscherm. (is dus 16:10)

Maar het is hinderlijk dat ik dit steeds moet instellen als ik een presentatie wil afspelen. Standaard speelt hij de presentatie dus af in mindere resolutie, dus zwarte randen langs links en rechts

Ook in Powerpoint 2007 was dit probleem niet verholpen voor breedbeeld pc gebruikers. Je moest steeds instellen op 16:10 en dan volledig beeld, en dan ging het. Kan je dat ergens standaard instellen , dat ik een breedbeeld pc scherm heb (22 inch ) en dus altijd 16:10 moet zijn bij uitvoeren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
1.9K

Antwoorden (1)

Maak een lege presentatie in het door jou gewenste aspect ratio en sla die op als BLANK.POTX in je standaard sjablonenfolder. Daarna gedragen zich alle nieuwe presentaties zich daarnaar.
AWM