In excel rond een groot getal af naar 1000 getalen, hoe kan ik dit voorkomen?

In dit geval gaat het over bijvoorbeeld 871687140000032584, dit is het herkenningsnummer van iets en daarom moet dit volledig uitgeschreven zichtbaar zijn, hoe kan ik dit aanpassen dat dit wel zichtbaar is?
Op dit moment wanneer ik dit in excel invoer krijg ik: 871687140000032000

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Software
2.2K

Het beste antwoord

Dat is een fout van Excel. Integers vanaf 16 cijfers worden automatisch afgerond.
De enige oplossing is het getal als tekst te schrijven, zoals je al doet.
Stel kolom E dus in als tekstkolom.
SimonV
5 jaar geleden
paulus811
5 jaar geleden
Dat is geen fout, maar het gevolg van het concept dat een getal in bits wordt opgeslagen en dat is helaas niet oneindig. Het antwoord om als tekst op te slaan is verder goed.
SimonV
5 jaar geleden
Inderdaad. Ik bedoelde met fout meer te zeggen dat het niet aan VS ligt. In de spreadsheet van bijvoorbeeld LibreOffice speelt hetzelfde probleem.