Is het mogelijk om de opmaak in Office Word ook in Powerpoint te gebruiken?

Ik was van plan om een inhoudsopgave uit Word naar Powerpoint te kopiëren. Maar de tabs die ik erin had gezet gingen verloren. Dat is jammer omdat het tabs waren die de tekst centreerden. Zie afbeelding. Dus mijn vraag is of het mogelijk is om de tabs te behouden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
1.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is maar goed ook dat dat niet gaat. De lappen tekst uit je worddocument zijn ongeschikt om je publiek te boeien. Presentaties moeten bondig zijn, ter ondersteuning wat jij wil overdragen

Het beste antwoord

Je kan er een printscreen van maken in word, en met het bijsnijdsymbool in word of powerpoint dingen afknippen, en nadien de randen slepen zodat het groter wordt

Je kan ook proberen om het word bestand in te voegen in Powerpoint. Via tabblad Invoegen/Object en dan "bestand gebruiken" kiezen en dan bestand op de harde schijf aanduiden

Toegevoegd na 52 seconden:
bewaar dus eerst het bestand met de inhoudsopgave in word, en importeer 'm in powerpoint met Invoegen/Object , "bestand gebruiken"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Probeer eens het volgende bij het plakken:

Rechtermuisknop/plakken speciaal/plakken met behoud van opmaak
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, helaas! Die tabs zijn bij mij ook een probleem. Ik ga daarom maar aan de gang met spaties...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat er misgaat: bij het plakken worden de tab-instellingen niet meegenomen.

Je kunt dit op twee manieren oplossen:

1. Je plakt de tekst, selecteert deze en stelt de tabs in op dezelfde manier als in Word. Het staat in je afbeelding buiten beeld, maar links op de Lineaal staat gewoon het tab-tekentje,

2. Kies voor Plakken speciaal en kies voor 'Microsoft Office Word-document -object'. De inhoudsopgave wordt dan 1-op-1 opgenomen. Om de opmaak aan te passen moet je dubbelklikken op het object waarna je het kun wijzigen.