Wat is een goed programma om een tuin te ontwerpen?

Ik zoek een goed programma om een tuin te ontwerpen. Een dergelijke vraag is eerder gesteld en de linkjes die daarin genoemd zijn heb ik gevolgd, maar de mogelijkheden zijn veel te beperkt.

Zo kun je vaak maar 1 type tuinstoel kiezen, formaten van bijvoorbeeld een blokhut of tafel kun je niet aanpassen en twee type afscheiding (schutting EN heg) kan ook al niet.

Het uiteindelijke resultaat lijkt dus totaal niet op wat ik wil. Is er software (hoeft niet gratis) waarmee ik goed een tuin kan ontwerpen?

paulus811
13 jaar geleden
in: Software
1.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een architect :p

Het beste antwoord

Wat jij vraagt kan helemaal niet, geen enkel programma kan iets ontwerpen naar jouw behoefte en smaak.
Programma's zijn meer hulpmiddelen om te laten zien, hoe jouw ontwerp er uit ziet, het ontwerpen zal je dus altijd zelf moeten doen.
Wel kan je met veel van dit soort programma"s, je ontwerp over zetten in een 3 D plaatje en je kan er zelfs door heen "lopen".
Ook kan je dan zien, hoe de tuin er uit ziet, als je wat in het ontwerp verandert, het is dus niet meer dan een heel mooi hulpmiddel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
paulus811
13 jaar geleden
Je hebt gelijk Eddijst (en ik heb je fantastisch mooie site bekeken en durf nu helemaal niet meer met je in discussie ;-), mijn complimenten voor zowel het park als de site.). Wat ik bedoel is een programma ter ondersteuning van het creatieve proces. Ik snap wel dat als ik geen flauw benul heb wat ik wil, ook de allerbeste software me niet helpt. Ik wilde eigenlijk het idee in mijn hoofd uitwerken in iets zichtbaars, zodat ik en mijn vrouw en aan kunnen sleutelen. Met een idee 'in het hoofd' is dat lastig. het is ook makkelijk naar een opdrachtgever om te laten zien wat je wilt. Maar de meeste software die ik gezien heb, is zo beperkt dat het zonde is om daar tijd in te steken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er bestaan uitstekende computer programma's die jouw eigen ideën kunnen uitwerken, waarschijnlijk zijn juist dit de programma's die je moet kopen.
Met een tuinontwerpen heb je met drie dingen te maken.
Allereerst het ontwerp/idee.
Als tweede een op schaal getekende platte grond, waarin jouw ontwerp/idee te zien is.
Als derde ,hoe maak je het zichtbaar en begrijpelijk voor mensen die niets in die platte grond zien.
Dit zijn bijna alle vrouwen en ook veel mannen.
In dit geval zijn sommige cumputerprogramma's prima.
Maar het allerbelangrijkste blijft toch je eigen ontwerp zelf.
Er zijn voor jouw tuin wel 100 ontwerpen te maken, dus wat moet je dan aan de computer vragen.
Begin met te inventariseren, wat je nu eigenlijk wil.
Noteer de onderdelen die je er beslist in wilt hebben.
Welke bestrating en waar?
Welke planten en waar?
Dat kan je nooit aan een computer over laten.

Andere antwoorden (4)

Bij gespecialiseerde tuincentra hebben ze een ontwerpafdeling. Daar kun je samen met iemand helemaal je eigen tuin ontwerpen in 3D. Je ziet dan gelijk wat het kost. Daar zijn eenmalige kosten aan verbonden en verplicht je tot niets.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Software tuinontwerpen, even googelen en je krijgt er heel veel te zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Skethup (géén ketchup) is een gratis programma waarmee je zelf dingen kan ontwerpen, en downloaden van anderen. Je kan ook je eigen foto's uploaden en je kan je moddellen in google earth bekijken. Hier kan je het downloaden:
http://dl.google.com/sketchup/GoogleSketchUpWNL.exe
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op facebook heb je zo'n programmatje.
http://www.facebook.com/apps/application.php?id=56748925791