Hoe kan ik Outlook Express 6 verwijderen van mijn PC (Windows XP)?

Ik gebruik Outlook uit de MS Office 2007 suite en vind het vervelend steeds een bericht te krijgen met de vraag de bestanden in Outlook Express te comprimeren.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
1.7K

Antwoorden (4)

Dat is een hele klus.
Hier is een gebruiksaanwijzing in het Engels:
AWM
13 jaar geleden
stel outlook (die uit office) in als je standaard mailprogramma. Asl het goed is heb je dan van outlookexpress geen last.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om te beginnen, OE6 kun je niet van je computer afgooien. Je kunt hem echter wel, tijdelijk, verwijderen.
Ga naar Software in je Configuratiescherm. Je krijgt behalve je geïnstalleerde programma's, aan de linker kant ook een viertal programma's te zien. Onder meer de "Onderdelen van Windows toevoegen of verwijderen". Klik op dit programma, verwijder het vinkje achter Outlook Express, en ga terug. Opnieuw opstarten en OE6 komt niet meer terug tot dat je de computer opnieuw formateert. Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga naar het Configuratiescherm. Kies het onderdeel 'Software'. (misschien moet je het configuratiescherm eerst in de 'klassieke weergave' zetten) Klik aan de linkerkant op het onderdeel 'Windows onderdelen toevoegen of verwijderen' (stap 1 op foto 1). Even een paar seconden wachten. In de Wizard Windows-onderdelen verschijnt nu een lijst met Windows onderdelen die je kunt verwijderen. Scroll naar beneden tot je Outlook Express ziet. VINK Outlook Express UIT. (stap 2 op foto 2)
Op de foto zie je het aangevinkt, maar jij moet het UITVINKEN.
Vervolgens druk je op de knop 'Volgende' (stap 3 op foto 2)
Nu zal Outlook Express verwijderd worden. Bedenk je je later dan kun je Outlook Express gewoon weer installeren door het weer aan te vinken en vervolgens weer op volgende te klikken. Outlook Express zal niet zomaar uit de lijst verdwijnen.