Hoe krijg je ruimte tussen 10, 11, 12 (etc) weg in Word?

Hallo,
Ik maak gebruik van de meest recente Word versie alleen ik was net bezig met een opsommingslijstje en dat gaat goed tot en met de 9, maar als ik dan op 'enter' druk verschijnt de 10. gewoon alleen dan verschijnt er een witte ruimte van ongeveer 1 centimeter breed waar ik niet kan typen, ik heb al meerdere dingen geprobeerd alleen zonder succes.

Het is best moeilijk uit te leggen vandaar een bijlage.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Software
1.1K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Waarschijnlijk is de inspringruimte in de lijst te klein ingesteld, waardoor er naar de volgende tabstop wordt gesprongen. Dat is terug te vinden onder de alinea-opmaak van de betreffende stijl.

Antwoorden (1)

In Wordt 2013 is dit op te lossen, op de manier die ik hieronder zal beschrijven. Mogelijk dat het hier en daar in jouw versie iets anders eruit ziet, maar het principe moet hetzelfde zijn.
- Selecteer de nummers (dus niet de tekst erachter)
- Klik vervolgens met de rechtermuistknop op een willekeurig nummer, waardoor een pop-up-menu verschijnt
- Kies de optie "Lijstinspringingen aanpassen"
- En kies bij "Tekst inspringen op" een afstand.
Dan zal bij ieder nummer de tekst tot zelfde afstand inspringen.