Hoe zorg ik ervoor dat mijn pc een .properties bestand niet meer standaard opent met paint?

Hoi, ik heb een keer bij een .properties bestand geselecteerd dat hij hem moest openen met paint terwijl paint het helemaal niet kan openen! ik had toen letterlijk geselecteerd: "Paint standaard gebruiken voor het openen van .properties bestanden" zoiets in iedergeval. Nu is mijn vraag hoe zorg ik ervoor dat hij het bestand niet met paint opent maar met kladblok of dat ik wel weer de optie krijg: ".properties openen met: "?. Ik zit op een laptop met windows 10. (merk van laptop is een Asus.)

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Software
1.3K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Sorry voor mij werkt openen met sowieso niet want ik heb al aangevinkt standaard openen met paint en nou krijg ik niet meer de optie: Openen met. Via windows toets + Q werkt niet want ik zie er nergens een .properties en ook nergens kladblok...

Antwoorden (1)

Klik met de rechtermuisknop op een propertiesbestand en selecteer 'Openen met' en vervolgens 'Kies een andere app'.
Kies daar Kladblok.
vink het hokje naast 'Altijd deze app gebruiken voor het openen van bestandstype' aan en klik op OK om te bevestigen.

Of zoek naar het programma “Standaardprogramma’s”.
Dit doe je door op de Windows startknop te klikken of door met het toetsenbord de combinatie Windows knop – Q te gebruiken, dus windows start ingedrukt houden en op Q drukken.
Vervolgens begin je het woord “Standaardprogramma’s” te typen:
Hier kies je voor “Uw standaardprogramma’s instellen”:
Kies hierna het programma dat je wil instellen als standaardprogramma en kies “Dit programma als standaard instellen”:
Kies daarna voor “Selecteren wat standaard met dit programma wordt geopend”. Hiermee kun je dan de properties-extensie kiezen.
SimonV