Hoe installeert men skype op een computer met een Linux-besturingssysteem?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Software
1K

Het beste antwoord

Om Skype te installeren moet je eerste de repository toevoegen aan je sources lijst, dit doe je als volgt in een terminal:
sudo add-apt-repository "deb http://archive.canonical.com/ $(lsb_release -sc) partner"

Als dat gedaan is kun je hierna het volgende typen voor de Skype install.
sudo apt-get update && sudo apt-get install skype

Via een GUI(Software Center) kan ook, maar dan moet je zelf de repo met de hand toevoegen, je kunt ook een combinatie maken van de twee, dus de repo toevoegen in de CLI, en daarna de Skype applicatie via Software Center.

*de gegeven voorbeelden zijn voor Debian gebaseerde distro's