Hoe kan ik een film, die ik heb gemaakt op IMovie op mijn IMac cadeau geven aan iemand?

Ik heb een film van ongeveer 20 minuten gemaakt op iMovie en deze opgeslagen als bestand. Ik wil deze film cadeau geven aan iemand, maar het bestand is te groot om bijvoorbeeld te mailen of om op een USB-stick te zetten. Weet iemand hoe ik het op andere manier kan overhandigen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Software
15K
Ritsuka
6 jaar geleden
WeTransfer kun je gebruiken
dudemeister
6 jaar geleden
kun je hem niet op een CD branden of heb je een gloednewe Mac

Antwoorden (1)

Je kunt de film zo verkleinen:
Start iMovie.
Kies je film.
Klik het menu ‘Resolutie’ en ‘Kwaliteit’ en kies voor een lagere resolutie. Hierdoor wordt de visuele kwaliteit van de video verminderd en de omvang van het bestand verkleind. Het verlagen van de resolutie valt op kleinere schermen nauwelijks op.
Klik het menu ‘Comprimeren’ en kies ‘Kleiner bestand’.

Je kunt het ook doen met een programma als Smart Video Compressor of Handbrake.
https://handbrake.fr/downloads.php

Met de standaard-app Mail kun je (vanaf iOS 9.2) bestanden van 5 Gb naar iemand anders sturen. Zelfs al past het niet in de mailbox van de geadresseerde. Mail Drop zorgt er namelijk voor dat de e-mailbijlage via iCloud bij de geadresseerde aankomt. In feite stuur je hiermee eigenlijk geen attachment meer, maar een link waarmee de ontvanger het bestand kan downloaden.

Toegevoegd na 6 minuten:
Je zou de originele film ook in delen van .. Gb kunnen splitsen met een programma als Split&Concat of HJ-Split.
SimonV