Waarom staat op het opstartscherm van windows 7 een religieuze afbeelding?

Er staat een duif die naar een olijftak vliegt. Dit komt uit de verhalen rond de ark van Noach, deze stuurde regelmatig een duif uit om te kijken of de zondvloed al voorbij was. Op het moment dat de duif met iets groens (een olijftak) terugkeerde wist Noach dat de zondvloed voorbij was.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (2)

In dit geval zal het niet verwijzen naar noah, maar naar de vredesduif, hetgeen een algemeen erkend symbool voor vrede is..

http://nl.wikipedia.org/wiki/Vredesduif
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Duiven vliegen (alleen) met takjes in hun snavel als ze een nest willen maken. Normaal gaan ze daarmee niet aan de haal omdat hun voedsel meer uit granen en pitjes bestaat. Wellicht had de duif op de ark van Noach ook behoefte om een nest te bouwen (op de Ark) na zoveel dagen onthouding. Hoe dan ook een duif met een takje in zijn snavel is ook een teken van vruchtbaarheid en potentie en hoeft niet altijd religieus gezien te worden.